- Ja, og nå har alle de hotteste stylistene i Hollywood lagt merke til oss, sier en oppstemt Peder på telefon fra Oslo.
Han skal være i Oslo i en uke, før han reiser til USA for å markedsføre seg videre. Om få dager debuterer Moods på det amerikanske markedet. 20 butikker i USA skal selge klærne fra Stryn. Og 14 av utsalgene er i LA. Innen høsten kommer skal de selge til nærmere 50 butikker.
- Målet er å bli en sterk internasjonal merkevare, sier Peder. Og hvorfor skulle vi ikke klare det? Klærne våre er rocka og kule!
For deg som ikke vet hva Moods of Norway er, så består kreasjonene av mønstrete og fargesterke klær. Dessuten har mange av fritidsklærne, som består av hettejakker og t-skjorter, motiver av for eksempel vaflene som bestemoren til Simen lager. Med oppskriften på ryggen. Dette er humoristisk mote!
- Og klærne passer ypperlig til alle rockestjerner som ønsker å skille seg ut, skyter Peder inn.
Sistnevnte er ikke så langt fra sannheten. Til årets Oscar-utdeling fikk Moods lagt 500 dressjakker og t-skjorter i goodiebagene til Elton Johns Oscar-nachspiel (alle gjestene får en stor pose med smykker, klær og kosmetikk utdelt på slike fester). Nå har de beste stylistene, Paris Hilton og andre som står på Hollywoods A-liste fått de fargesterke kreasjonene fra Norge. Vil vi se Elton John i dressjakkene deres?
- He- he. Vi skal bli størst, ler Peder.
Til uka reiser han tilbake til USA. Dette blir spennende. Et ypperlig stykke Norge.
LES MER:


