Mote

Moschino overrasket under moteuka

Den italienske merket valgte en koronavennlig tilnærming da de presenterte den nye kolleksjonen sin.

Moschino overrasket under moteuka
Publisert

Hvert år, både på vinteren og i løpet av sensommeren og høsten, gjennomføres moteuker over hele verden. Designere som Prada og Isabel Marant gjør seg klare for å vise frem kolleksjonen de har jobbet med i over et år i løpet av cirka ti minutter.

Journalister, moteprofiler og kjente fjes strømmer til motehovedstedene for å få med seg nettopp disse kolleksjonene.

Men i år kunne man ikke strømme til. Man kunne derimot strømme visninger hjemmefra gjennom pc-skjermen, eller sjekke ut diverse kanaler i sosiale medier for å få med seg de ferske plaggene.

Blant visningene som stjal vår oppmerksomhet, var Moschino sin. Designeren for motehuset, Jeremy Scott, pleier alltid å finne på noe interessant - pandemi eller ei - men denne gangen var spesielt oppsiktsvekkende.

Dukketeater

Moschino valgte nemlig å presentere sin nye kolleksjon i form av et dukketeater. Ikke bare var modellene dukker, men de viktige gjestene på første rad hadde også blitt gjort om til dukker.

Her fant vi blant andre den britiske Vogue-redaktør Edward Enniful, Vogue Japan-redaktør Anna Dello Russo og redaktøren for amerikanske Vogue, Anna Wintour.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer