Krise for klesbransjen var stort sett overskriftene det gikk i under pandemien. Men så snudde det, og det ble igjen en kraftig økning i salg av klær. Men hva nå? Økonomisk nedgang er et ufravikelig faktum, de fysiske butikkenes død har vært spådd i årevis samtidig som veksten i netthandelen er stoppet opp og det økte fokuset på bærekraft tvinger frem en «shop mindre, men bedre»-mentalitet.
Mens andre motegiganter er i krise, regner Bestseller hjem sitt beste resultat noensinne i selskapets snart 50 år lange historie. Nå varsler de ekspansjon etter rekordregnskapet – også her hjemme.
Åpner 30 butikker
Selected Femme / Homme, som er en del av den danske motegiganten, planlegger åpningen av 30 butikker de neste to årene.
Åtte av disse vil åpne i Norge mens de resterende 22 butikkene åpner i andre europeiske land. Samtidig åpnes opp mot 100 nye shop-in-shops i Skandinavia, Tyskland, Østerrike, Sveits og Nederland.
Daniel Mayer, Brand Director i Selected, kaller det en «ambisiøs vekstplan», men sier også at selskapet har tro på planen.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
KK er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger