Crocs:

Motenettsted: - 2021 er Crocs-en sitt år

WhoWhatWear-skribent mener sko-giganten vil dominere motebildet neste år.

HOT I 2021: Ifølge en motejournalist skal Crocs-en gjøre litt av et comeback i 2021. Foto: NTB
HOT I 2021: Ifølge en motejournalist skal Crocs-en gjøre litt av et comeback i 2021. Foto: NTB Vis mer
Publisert

Vi nærmer oss slutten på 2020, og mange er nok klare for et nytt år med litt flere muligheter enn vi har hatt i år. Med nytt år og nye sesonger oppstår det også nye trender, og nå er det blitt spådd at 2021 vil bli Crocs-en sitt år.

Motenettstedet WhoWhatWear publiserte nylig en sak av skribenten Elinor Block som hevder at de omdiskuterte skoene vil dominere trendbildet neste år.

«Jeg hater å måtte si det, men de gjør et comeback i 2021, og jeg vet mange ikke kommer til å bli glade av å høre det», skriver journalisten.

Som hun poengterer, disse skoene er ikke en favoritt hos mange, men samtidig er den også høyt elsket. Men at den gjør et comeback i motebildet, kommer faktisk ikke som et sjokk på oss!

Flere samarbeid

De siste årene er det nemlig flere designere og merkevarer som har samarbeidet med Crocs. Vi har også sett at kreative sjeler rundt om i verden har laget varianter som bryllups-Crocs og solgt dem ut på et blunk.

I 2017 presenterte det populære merket Balenciaga et samarbeid med Crocs som viste en plattform-variant av den populære skoen. Men den kostet langt mer enn de vi er vant med - hele 6500 kroner! Balenciaga-samarbeidet ble faktisk utsolgt før butikkslipp.

Foto: NTB
Foto: NTB Vis mer

Et annet samarbeid som også ble utsolgt på et blunk var det Crocs hadde sammen med fastfood-kjeden KFC. Skoen, som fikk en prislapp på rundt 600 norske kroner, ble lansert i slutten av juli og ble utsolgt med en eneste gang! Det melder Cosmopolitan.

Foto: KFC
Foto: KFC Vis mer

Skoen kommer i den klassiske Crocs-formen, men printet består av mengder av fritert kylling, samt farger i rødt og hvitt. I tillegg finner du en falsk, fritert kyllingvinge oppå skoen. Hvis ikke det var nok for deg, kan du også få tak i en plattform-versjon av denne skoen.

Det er også blitt laget andre produkter enn sko. Samarbeidet mellom PizzaSlime og sko-giganten resulterte nemlig i en veske. Også dette produktet fikk en ganske så stiv prislapp - nemlig 2500 kroner.

Foto: PizzaSlime
Foto: PizzaSlime Vis mer

Trendy på Instagram

Til tross for høye priser ser det ut til at det faller i smak hos folk over hele verden. På Instagram har vi også sett at en rekke moteprofiler har falt for skoen.

WhoWhatWear-skribenten mener innholdet på Instagram er det som veier tyngst i hennes hypotese om at 2021 blir Crocs-en sitt år. Er du enig?

Følg på Instagram Abonner på KK magasinet
Mer om

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer