Dette er ikke den første gangen den franske designeren Jacquemus får oppmerksomhet for en av sine kolleksjoner. Selv om han har drevet merket sitt i ti år, er det først de siste to-tre årene søkelyset virkelig har blitt rettet mot ham.
Selv om han har presentert noen helt fantastiske plagg, er det tilbehøret hans som har fått mest oppmerksomhet. For få år siden var det nemlig kun en hatt å se i sosiale medier under sommeren.
En stråhatt egner seg svært godt til late dager ved stranden, men det var noen som faktisk valgte å bruke det populære tilbehøret til en litt mer formell anledning. Bare se hvordan den danske skuespilleren Emma Leth brukte den til brudekjolen sin her!
Nå har Jacquemus tatt det ett steg videre og presenterte en gigantisk stråveske. Da denne ble vist på catwalken under visningen av hans kolleksjon for vår/sommer 2019, var vi overbevist om at dette kom til å ta av.
Designeren er dermed blitt kjent for sitt store tilbehør, men han har også overrasket med å gå i stikk motsatt retning. For ikke lenge siden viste han nemlig frem noen vesker som er så små at man nesten ikke får plass til noe i dem.
Praktisk? Nei, ikke veldig. Søt? Ja, veldig!

Jentene som vil leie ut klærne dine til Gunhild Stordalen og Jenny Skavlan

Feirer ti år
I anledning jubileumet sitt, viste designeren frem sin nyeste kolleksjon i fantastiske omgivelser! Moteprofiler som Pernille Teisbæk, Nataya Kim og Chloé Harrouche hadde tatt turen til Valensole i Provence for å se på kolleksjonen.
Etter hva vi har skjønt, skal gjestene ha blitt slått i bakken da de ankom området. Midt i den vakreste lavendelåkeren strakk en kjempelang rosa løper forbi de lilla plantene og forbi gjestene.

22 favoritter fra sommersalget

«I den fortryllende lavendelåkeren tok Simon oss med tilbake til sine barndomsminner med en palett bestående av pasteller og bleke farger. Vi kom alle i en skikkelig fin sommerstemning. Takk for at jeg fikk være med», skriver Pernille Teisbæk på Instagram og takker designeren.
Kolleksjonen til Jacquemus har også blitt omtalt av store nettmagasiner som InStyle, Hypebae og Vogue. Og vi kunne ikke vært med enig med førstnevnte: «Dette var en motevisning skapt for Instagram».

Nå er tjukke hårbøyler hot!












