KK.NO: Er du ute etter noe fint til vårgarderoben, men har liten tid til å tråle butikkene? Nå er det stadig flere butikker du kan handle i fra sofakroken. Et lite klikk, og du får trenchcoaten hjem på døra. Eller kanskje det er en ny shorts du ønsker deg?
Butikker som Zara, H&M og Lindex har vært på nett i en årrekke, og flere og flere norske designere, som Christina Ledang, strømmer til.
Nå har også MQ, som har fire butikker i Norge, kastet seg på den digitale bølgen.
I slutten av mars lanserer de en egen nettbutikk der du får tilgang til hele sortimentet. Merkevarekjeden har både egne varemerker og eksterne, som Whyred, Filippa K, InWear og Twist&Tango.

Slik funker det
Den svenske kleskjeden MQ, som åpnet sin første butikk i 2010, vil utruste butikkene med Ipads for å kunne hjelpe kunden med å bestille størrelser som er utsolgt i butikk. De vil også kunne tilby et bredere spekter av varer tilgjengelig på nett.
Kunden kan deretter velge å få varen sendt til butikk med fri frakt eller til sin hjemmeadresse. På denne måten vil merkevarekjeden benytte seg av E-handelens fulle potensiale – også i butikk.