Det britiske motehuset Mulberry har blitt et av verdens mest populære designermerker de siste årene. Og de er kjent for sine lekre, stilfulle, men også ganske så dyre «it-vesker». Nå setter de også opp prisen på en del av sine varer. Internasjonalt vil samtlige av Mulberrys produkter ha en prisøkning på 20 prosent, men prisstigningen blir ikke like stor i Norge.– Det blir ikke 20 prosent dyrere i Norge fordi kronen har blitt så sterk. 16 prosent kommer det til å stige, opplyser Susanne Møller, eier av Mulberry Oslo, til KK.no. Det betyr at en veske som tidligere kostet 6600 kroner plutselig blir godt over 1000 kroner dyrere.LES OGSÅ: Her er Mulberrys nye it-veske
Derfor blir det dyrere
– Årsaken er at vi har åpnet en fabrikk i England og legger stor del av vår produksjon i Storbritannia. Mesteparten av veskene er produsert for hånd og utover det har også skinnprisene gått opp world wide. Mulberry har tilbakeholdt prisene sine i en lengre periode, forklarer Møller.Men hun påpeker at Mulberry ikke setter opp prisene bare for å sette opp prisene.– Veskene blir også forfinet. De var litt røffere før, mens nå får de flere detaljer utvendig og innvendig. Noen av endringene er at vi trekker veskene med skinn innvendig, noen får ekstra fôr, mens andre får ekstra lommer eller skulderstroppe i skinn. Det er ikke bare en prisstigning, men en videreutvikling av veskene, forteller Møller. Se veskenyhetene fra Mulberry her:Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
KK er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger