Det er ingen hemmelighet at kampen om oppmerksomheten i motebransjen er knallhard, og ikke minst at den virker å tilspisse seg ytterligere.
Likevel er det noen som klarer kunststykket å bli snakket om – og enda viktigere; i langt større grad enn andre.

- Mange har lest dette og gått hjem for å ta tak i forholdet sitt
Hva vi søker etter online kan gi oss en pekepinn på hvilke merker som trender.


Og det er ikke lenger Gucci eller Pradas lillesøster Miu Miu som troner øverst.

Disse skoene snur nettet på hodet
Det er det spanske motehuset Loewe.

Det melder online moteplattform og shoppingsite Lyst. De har over 160 millioner brukere, og hvert kvartal kommer de med rapporten Lyst Index som viser hva som klikkes mest etter. Nå er det Loewe.

Hadde over 52 millioner følgere – slettet alt
Men det er ikke deres ballongsko eller flamingoblomsten som plutselig dukket opp overalt som er det som trender her.


Flashet svindyr luksusveske på kjendiskonsert
Nei, det er motehusets nokså enkle logo-singlet. Søk etter denne har visstnok fått søk etter merket til å stige med 19 prosent, men også deres Paul's Ibiza-kolleksjon og designbidrag til Beyoncés Renaissance-turné skal ha fått søket til å gå til himmels.

Det er god timing for nordmenn, faktisk.
For om ikke lenge åpner Loewe sin første butikk på norsk jord, nærmere bestemt i Nedre Slottsgate i Oslo sentrum. Her ligger allerede luksusmotehusene tett i tett.
KK har fått bekreftet at dato for åpning er 26.oktober, altså knappe tre uker til.


Det 177 år gamle spanske motehuset er luksusgruppen LVMHs eldste. Butikken i Oslo vil være preget av spanske uttrykk, og skal ifølge pressemeldingen i seg selv være en attraksjon. Butikken vil være på 154 kvadratmeter, og åpner i de gamle lokalene til Balenciaga som nylig stengte.
