Anna Wintour er en av motebransjens mektigste mennesker. Når amerikanske Vogues sjefredaktør sitter på første rad med mørke solbriller på nesetippen, hamrer hjertet litt ekstra i brystet til designerne.
For hva hun måtte mene om kjoler, kåper eller jakker har nemlig stor innflytelse på om det blir en hit eller ikke. Noe som også ble parodiert i filmen «The Devil Wears Prada» fra 2003.
Og om det er mint og korall, eller fromasj og bringebær som blir det nye store, kan i stor grad være Wintours fortjeneste.

Blir realitystjerne
Nå har 63-åringen dessuten fått seg en ny jobb som tv-stjerne.I dokumentaren «The Fashion Fund», som følger gryende designere fram mot mål i konkurransen CFDA/Vogue Fashion Fund, vil motemogulen sitte i dommerpanelet.
I godt selskap med designere som Diane von Furstenberg og J. Crew's Jenna Lyons, vil hun fungere som en slags Heidi Klum, Tyra Banks eller Siri Tollerød.
Vi får bli med bak i kulissene, enten det er i studio, på fotoshoot for Vogue eller under catwalkvisninger.
Tidligere har serien, som har gått over ti sesonger, hatt med seg storheter som Proenza Schouler, Alexander Wang og Rodarte.
Annonsørinnhold
LYKO
Du påfører vel ikke parfyme her?(Det har dessverre vi gjort!)
i samarbeid med LYKOVil du ta en titt?
Dette er den tiende sesongen med «The Fashion Fund». Serien har premiere 22. januar på Ovation TV.Du kan abonnere på tv-kanalens You Tube-side, dersom du er interessert i å se ulike klipp.
