Endringer for moteukene:

Nå blir flere av moteukene digitale

– Med et digitalt format har vi også muligheten til å nå ut enda bredere globalt, sier Ditte Kristensen, initiativtaker i Oslo Runway.

STORE ENDRINGER: Både den norske og danske moteuken velger å gjøre mye digitalt under moteukene i august. Foto: Fra Elaine Hersby under Copenhagen Fashion Week
STORE ENDRINGER: Både den norske og danske moteuken velger å gjøre mye digitalt under moteukene i august. Foto: Fra Elaine Hersby under Copenhagen Fashion Week Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Chanel fikk nylig mye oppmerksomhet da de valgte å ha en digital visning av sin nye cruise-kolleksjon. Det er ingen tvil om at det siste halvåret har preget mange, og motebransjen er blant dem som har gjort store endringer.

Et av verdens største motehus Gucci sendte nylig ut en pressemelding hvor sjefsdesigner Alessandro Michele kunne fortelle at de kutter antall visninger i året fram fem til to.

KK har også snakket med flere norske designere om hvordan den siste tiden har påvirket dem. Susanne Holzweiler, medeier av det norske merket Holzweiler, kunne fortelle til KK at hun tror det er mange som har fått en aha-opplevelse i denne perioden.

– Selv om det har vært tøft, er det på en måte fint å se at verden bare stopper opp litt og får tid til å tenke.

Digitale moteuker

Blant dem som har fått tid til å tenke litt på hvordan ting skal gjøres fremover, er arrangørene av de mange moteukene som finnes rundt om i verden.

Både den norske moteuken, Oslo Runway, og Danmarks Copenhagen Fashion Week har sendt ut pressemeldinger om at hele moteuken, eller store deler av den, blir digital.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer