Både frisyre og skjønnhetstrender har en tendens til å endre seg over tid. Noen trender forsvinner kanskje helt, mens andre kommer tilbake.
Nå er sideskillen tilbake.
Flere store kjendiser ser ut til å kaste seg på. Blant annet skuespiller Margot Robbie, som startet Barbie-promoturneen med sideskill-frisyre, ifølge Harpers Bazaar.
Hårstylist og trendekspert Tom Smith forteller til magasinet at sideskill har økt i popularitet.
Han forklarer at en sideskill retter oppmerksomheten mot diagonale linjer som konturen av kinnbeinet og kjeven.

- Jeg forlot barna mine til fordel for en ny mann
Også sanger og låtskriver Rihanna har nylig blitt sett med en sideskill.

- Generasjon Z erklærte jo sideskillen for død og begravet for bare et par år siden. Og det var liksom greit for oss som hadde hatt det på 2000-tallet. Men så ble tiåret trendy igjen, og med det kommer jammen også sideskillen snikende tilbake, sier KKs mote- og skjønnhetsredaktør, Ida Elise Eide Einarsdóttir.
Kommer med oppfordring
- Vi har sett den på superstjernene i hele år, egentlig. Når til og med stildronningen selv, Sofia Richie går god for den, ja, så er det ikke annet å si enn at den er tilbake, forteller Einarsdóttir.
Hun påpeker at heldigvis kan man gjøre akkurat som man vil.
- Jeg beholder midtskillen. Og generelt oppfordres vel folk til å gjøre det de føler seg mest vel med. Slik det er med alle andre trender der ute, avslutter moteredaktøren.

Det er spesielt én farge som gjelder nå
Flere trender vender tilbake
Det er ikke bare sideskillen som har vendt tilbake. KK har den siste tida skrevet om både skinny jeans og lyse concealerlepper som trender igjen.
Skinny jeans, altså smale og trange dongeribukser virker å være tilbake.
– Mote handler om kontraster, og er knyttet til nåtida. Det vi likte i fjor er ut i år, og da må det vi liker tydeliggjøres i det vi har på oss, som for eksempel en jeans, uttalte trendforsker Gunn-Helen Øye til KK tidligere i november.
Hun var ikke overrasket over at trenden vendte tilbake.
– Etter enhver stor trend, slik som vide jeans, er motens dynamikk at noe nytt må komme. Og det som kommer må representere et klart skille. Det holder ikke med høyt eller lavt liv. Etter disse vide jeansene er vi altså tilbake til skinny jeans, fortsatte Øye.