Kendall Jenner skal etter sigende være verdens best betalte modell. Men den som har mye vil som kjent ha mer, og nå har 25-åringen fått seg ny jobb.
Kendall Jenner har nemlig blitt kreativ direktør ved luksusnettbutikken FWRD.

– Jeg elsker mote
– Jeg vokste opp med å elske mote, og har vært utrolig heldig som har fått jobbe med noen av de mest briljante menneskene i denne bransjen, sier hun i en uttalelse.
Jenner, som begynner i jobben onsdag, skal i sin nye stilling hjelpe til med å kuratere utvalget på nettsiden med nye designere og merker. Hun skal også ha en finger med i spillet når det kommer både til markedsføring og nye partnerskap.
Noe av det første hun har gjort i jobben som kreativ leder er å være ansikt utad i en ny kampanje skutt i hjembyen hennes Los Angeles.

Dette er høsten hotteste farge!

– Verden ser til Kendall
Ansettelsen av Jenner er i følge motenettstedet Fashionista taktisk når det kommer til å nå ut til FWDRs kjernemålgruppe Millennials og Gen Z.
I en uttalelse sier Raissa Gerona, merkevareansvarlig i Revolve Group:
– Kendall er selve symbolet på luksusmote, og det er ingen som passer bedre i denne rollen enn henne. Verden ser nå til Kendall for å lede bransjen.

Kjenner du igjen høstens store motetrend?
I et intervju med Vogue sier Jenner at hun i sin nye rolle vil sette fokus på nye talenter.
– Jeg jobber med en enorm mengde mennesker som ikke bare inspirerer til high fashion, men også til mine daglige valg. Det digitale rommet er også et så viktig verktøy for mange av dagens kreatører, og definitivt en vindu inn til neste generasjons talenter, sier hun.
Ny trend
Ansettelsen av Jenner er ikke bare blitt tatt godt i mot. Motenettstedet Dazed skriver at kunngjøringen fikk mange til å «undre seg over tilstanden i bransjen».
Trenden er imidlertid ikke ny. For stadig flere kjendiser går nettopp fra å være ambassadører og ansikt utad til å innta lederposisjoner i motebransjen.

Så sent som forrige uke hanket fast fashion-gigant PrettyLittle Thing inn den britiske Love Island-deltakeren Molly-Mae Hague til rollen som kreativ direktør. Også Emily Ratajkowski, Jennifer Aniston og Dakota Johnson er kreative ledere ved merker de selv ikke har grunnlagt.
Også Bella Hadid har fått seg deltidsjobb. Hun er blitt medgrunnlegger i Kin Euphorics – energidrikken som en dag i 2019 «på magisk vis» dukket opp i kjøleskapet hennes.
Til Vogue sier Hadid at «universet plasserte den der». Den ble redningen etter lange arbeidsdager som modell. Nå er hun selv investert i merket der hun visstnok skal ha ansvaret for alt fra merkevarebygging til formulering.

Nå skal du kle deg i strikk fra topp til tå
Oppdag mer mote, livsstil og historier fra virkeligheten på KK.no