Rihanna har gjort stor suksess med sitt sminkemerke Fenty Beauty som kom til Norge tidligere i år. Det skjedde nesten fire år etter at det først ble lansert.
Det skapte lange køer av ivrige fans som ville slå kloa i sminken som er blitt en pengeku for den barbadiske popstjernen.
Nå kommer også Rihanna sitt hudpleiemerke Fenty Skin til Norge.

Det skjer allerede neste uke, 26. august.
Etter lanseringen av sminkemerket i mai meldte MinMote om at produktene ble revet ut av hyllene: Fredrik & Louisa solgte sminke for nesten tre millioner kroner i løpet av bare det første døgnet.

Daglig leder for Fredrik & Louisa, Eric Rivelsrud, forteller til KK at lanseringen gikk over all forventning. Han forventer at også hudpleien vil få bein å gå på neste uke.
– På nett har vi hatt over 10 000 ordre på Fenty Beauty i sommer. Merkevaren er vår nest største siden lanseringen til tross for at det kun er makeup-produkter foreløpig, og vi går stadig tom for bestselgere grunnet kontinuerlig høy etterspørsel.
Merket skal allerede være den største merkevaren på kosmetikkjedens nye Beauty Hall på Steen & Strøm i Oslo.
– Og mange spør etter hudpleieserien.

Det til tross for at Rihanna sitt hudpleiemerket foreløpig ikke har fått like stor oppmerksomhet som sminken som er blitt hyllet for sitt fokus på mangfold og inkludering, og for nærmest å ha satt en ny bransjestandard.
Det er den franske luksusgruppen LVMH sin merkeinkubator Kendo som har superstjernens skjønnhets- og hudpleiemerke i sin portefølje sammen med salgssuksesser som Marc Jacobs Beauty og Kat Von D Beauty.
Fenty-gründeren ble forøvrig dollar-milliardær tidligere i år, og Forbes anslår at Rihanna nå er verdt 1,7 milliarder dollar, noe som tilsvarer rundt 15 milliarder norske kroner. Det gjør henne til den rikeste kvinnelige artisten i verden, og den nest rikeste kvinnen i underholdningsbransjen, kun slått av Oprah Winfrey. Det skal være Fenty Beauty som står for den største delen av formuen. Forbes estimerer at hele 1,4 milliarder av formuen skriver seg fra Fenty Beauty.

Alt Rihanna tar i blir imidlertid ikke til gull. Tidligere i år ble det kjent at LVMH skrinlegger deres felles motesatsning etter knappe to år. Merket, som Rihana startet under LVMH-paraplyen, var det første motemerket den franske luksusgruppen grunnla siden Christian Lacroix ble startet i 1987.
Rihanna skrev forøvrig historie som den første kvinnen til å starte et eget merke under LVMH og den første svarte kvinnen noensinne til å lede et motehus under den franske luksusgruppen.