LADY KITTY SPENCER: 27-åringen er niesen til prinsesse Diana og var denne uken modell for Dolce & Gabbana. Foto: Scanpix
LADY KITTY SPENCER: 27-åringen er niesen til prinsesse Diana og var denne uken modell for Dolce & Gabbana. Foto: Scanpix
Lady Kitty Spencer:

Niesen til prinsesse Diana er modell for Dolce & Gabbana

- Et strategisk trekk, sier sosiale medier-ekspert.

Det er ikke mange dagene siden prins Nikolai (18) av Danmark gikk visning for britiske Burberry under moteuken i London. Ifølge Soundvenue var det i forbindelse med avslutningsshowet til kreativ direktør Christopher Bailey - som gir seg etter 17 år - at den danske prinsen deltok på sitt første moteevent. I det samme moteshowet gikk også de britiske supermodellene Cara Delevingne (25) og Adwoa Aboah (25).

Designerne har nok fått øynene opp for den rojale kretsen. Under moteuken i Milano kunne vi nemlig se at Lady Kitty Spencer (27) gikk på catwalken for den berømte designerduoen Dolce & Gabbana. Spencer er datteren til Charles Spencer (53) - lillebroren til prinsesse Diana.

LES OGSÅ: Vogue dropper Diana-fotograf etter #MeToo-anklager

Prinsesse Diana. Foto: Scanpix
Prinsesse Diana. Foto: Scanpix Vis mer

LES OGSÅ: Forklaringen bak den bisarre Gucci-visningen

- Et strategisk trekk

14 timer før Dolce & Gabbana skulle presentere kolleksjonen sin for høsten 2018, startet de det hele med å vise en helt annen kolleksjon ved navn Secrets & Diamonds. Modellene hadde på seg diamanter og festkjoler, og blant dem som bar de eksklusive klærne var Dianas niese.

På Instagram skriver Spencer (27) til sine nærmere 70 000 følgere at det hele var en drøm. Siden visningen har 27-åringen lagt ut flere bilder fra moteuken i Milano. I tillegg til å jobbe som modell ser vi henne nemlig sitte på første rad for å se på de nye kolleksjonene.

 Lady Kitty Spencer. Foto: Scanpix  Foto: undefined Lady Kitty Spencer. Foto: Scanpix Foto: undefined Lady Kitty Spencer på visningen til Ralph Lauren. Foto: Scanpix  Foto: undefined Lady Kitty Spencer på visningen til Ralph Lauren. Foto: Scanpix Foto: undefined Lady Kitty Spencer. Foto: Scanpix  Foto: undefined Lady Kitty Spencer. Foto: Scanpix Foto: undefined Lady Kitty Spencer på visningen til Bottega Veneta. Foto: Scanpix  Foto: undefined Lady Kitty Spencer på visningen til Bottega Veneta. Foto: Scanpix Foto: undefined Lady Kitty Spencer på visningen til Zimmermann. Foto: Scanpix  Foto: undefined Lady Kitty Spencer på visningen til Zimmermann. Foto: Scanpix Foto: undefined

Men det er ikke første gangen Dolce & Gabbana tar et slikt grep. For ett år siden kunne vi nemlig se at flere og flere motehus begynte å bruke modeller som allerede var nokså kjente.

På catwalken kunne vi nemlig finne den populære Vine- og Instagramprofilen Cameron Dallas (23), artist Tinie Tempah (29) , datteren til Lionel Richie (68), Sofia Richie (19), barnebarnet til Bob Dylan (76), Levi Dylan (23), sønnen til Daniel Day Lewis (60), Gabriel-Kane Day Lewis (22), sønnen til Pamela Anderson (50) og Tommy Lee (55), Brandon Thomas Lee (21), sønnen til Rande Gerber (55) og Cindy Crawford (51), Presley Walker Gerber (18), sønnen til Jude Law (45), Rafferty Law (21), var alle å se på catwalken til det italienske motehuset.

Se bilder her.

- Etter mye kritikk mot motehusene for at de bruker usunne og tynne modeller, har vi sett at industrien har tatt inn flere ekte og autentiske modeller. Ved å bruke modeller som er såpass store på sosiale medier, engasjerer de på en helt annen måte. Det får umiddelbart journalistenes oppmerksomhet, og folk interesserer seg mer for innhold som kommer fra andre mennesker enn annonsører, har Hans-Petter Nygård-Hansen, sosiale medier-ekspert og mannen bak PR og kommunikasjonsbloggen HansPetter.info, tidligere fortalt til KK.no.

Disse kjendisene på 20-noe har fått en felles betegnelse i mediebildet: «Millennials». Millenniumsgenerasjonen, som det heter på norsk, er ifølge Wikipedia et begrep om generasjonen som var barn og ungdommer på slutten av 1990-tallet og begynnelsen av 2000-tallet. Det er ingen hemmelighet at ungdommen har gjort seg bemerket verden over. I dag er noen av de største kjendisene vi har alt fra 15 år og oppover. Kylie Jenner (20), Kendall Jenner (22), Gigi Hadid (22), Justin Bieber (23), Shawn Mendes (19), trenger jeg nevne flere?

Ved å bruke både modeller og underholdningen til å nå et helt annet publikum mener Hans-Petter Nygård-Hansen er et strategisk trekk av motehuset.

- På denne måten blir det mindre avstand mellom merkevare og mottaker. Jeg vil si det er et strategisk trekk av motehuset å bruke disse modellene.

LES OGSÅ: Du vil ikke tro hvor mye Kendall Jenner tjener på ETT Instagram-innlegg!

undefined
Til forsiden