Riccardo Tisci

Nike x Riccardo Tisci er en realitet

Se kampanjevideoen her.

MANNEN BAK DET HELE: Riccardo Tisci har gjort stor suksess med Givenchy. Nå har han designet en kolleksjon for Nike. Foto: Rex Features
MANNEN BAK DET HELE: Riccardo Tisci har gjort stor suksess med Givenchy. Nå har han designet en kolleksjon for Nike. Foto: Rex Features Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

I tillegg til å være designeren bak et av de mest populære motehusene om dagen, lanserer nå Givenchy-designer Riccardo Tisci (41) samarbeidet sitt med treningsmerket Nike. Vi har i lang tid visst om at et kolleksjonsamarbeid mellom de to gigantene ville komme, da Tisci stadig har lagt ut teasere på sin Instagramkonto. 

Kolleksjonen til Tisci er inspirert av utøverne som trener til sommerens OL i Rio. Givenchy-designeren forteller at prosessen har vært interessant og noe utfordrende.

- Utfordringen har vært å lage noe som er så dynamisk - som fungerer på høyt aktivitetsnivå, samtidig som det skiller seg ut fra annet treningstøy - at det blir et statement å bære det, sier Tisci om samarbeidet. 

Treningstøyet vil komme i to puljer. Kolleksjonen som lanseres torsdag 7. juli, preges av en fargepalett som kun består av sort og hvitt. Noe Tisci så absolutt er kjent for. Den andre kolleksjonen derimot, består av blomster- og kaleidoskopiske print. Du kan se en smakebit av den siste kolleksjonen som lanseres 4. august lengre ned i saken. Øverst i saken finner du lanseringsvideoen med olympiske mestere Sanya Richards-Ross (31) og Ashton Eaton (28) som modeller.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer