Har du fått med deg den siste skjønnhetstrenden på sosiale medier? Nå er det såkalte «fiskehale»-bryn du skal ha om du vil være hundre prosent oppdatert på skjønnhetsfronten! Marie Claire stiller det viktige spørsmålet: for ti år siden, hvem hadde trodd at øyebryn kom til å bli en av de viktigste trendmarkørene i vår tid?
I fjor dukket det opp flere kreative øyenbrynstrender på Instagram - blant annet «fjærbryn» og «juletre-bryn». Vi trodde kanskje det ikke lenger var mulig å la seg overraske av trendene som dukker opp i sosiale medier, men vi tok feil. Vi må innrømme at vi ikke har slengt oss på noen av de tidligere trendene, så kanskje det nå er på tide?
LES OGSÅ: Forklaringen bak den bisarre Gucci-visningen
Startet med Photoshop
Kvinnen bak trenden skal ha vært skjønnhetsblogger Stefan (@skyeditz), som la inn de elleville brynene på kollega Huda Kattan (@hudabeauty) ved hjelp av Photoshop.
Bildet, som ble repostet av Kattan, genererte over 250 tusen likes på bare tre dager, i tillegg til en massiv kommentarstrøm. Trendsetteren sier til Marie Claire at han først ble inspirert av brynene til en av deltakerne i America's Next Top Model. «Huda repostet bildet mitt, og nå har det blitt en diger trend som alle tester ut», sier han.
Helt original er likevel ikke idéen, ettersom kutt i brynene har vært en viktig trend i hip hop-miljøet i flere tiår. I dette tilfellet er det heller ikke engang snakk om å faktisk barbere vekk deler av brynene, men heller utnytte sminke for alt det er verdt. Sånn i tillegg til en liten dose bildemanipulering, da. Dersom du føler for å gi brynene dine en oppgradering bør du sjekke ut bildene under her!