Denne uken lanserer Lindex sin versjon, og kleslinjen har fått navnet Extended.
LES OGSÅ: Ny samarbeidskolleksjon fra Monki og Ida Sjöstedt

«Må ha»-plagg
Den første Extended-kolleksjonen består av 10 plagg i nøytrale toner som sort, grått og hvitt. Den første lanseringen skjer onsdag 5. februar, etterfulgt av en ny lansering i uke 17.
Viktige detaljer i den første kolleksjonen er de dype ryggutringningene, både på kjoler og overdeler, og iøynefallende tilbehør.
- Vi er litt dristigere, litt mer motebevisste, men mest av alt ønsker vi å supplere med plagg man bare må ha. Plaggene som er helt rett akkurat nå, sier Nina Starck, designsjef i Lindex.
Se plaggene og prisene her:
LES OGSÅ: Pia Tjelta om samarbeidet med By Ti Mo
Inspirert av streetstyle
Extended er et urbant tilskudd til Lindex’ øvrige kolleksjoner, og er mye renere og enklere i designet. Plaggene er inspirert av gatemoten i de store motemetropolene.- Vi ønsker å tilby kundene våre tydelige moteplagg, som hun kan føle seg trendy i. Vi ser at kvinner i dag henter mye inspirasjon fra streetstylebilder, noe jeg tenker skyldes at stylingen på disse bildene gjenspeiler de ekte trendene. Det er nettopp dette vi ønsker å oppnå med Lindex Extended, sier Starck.
Også kampanjebildene har en tydelig streetstyle-følelse over seg. Bare se her:
LES OGSÅ: Claudia Schiffer designer solbriller
Her får du tak i plaggene
Lindex Extended vil selges på lindex.com og i utvalgte butikker i Norge, Sverige, Finland, Baltikum og Russland.LES OGSÅ: Norsk designer gjør suksess i utlandet