Designere

René Lacoste

Krokodillens nye storhetstid er her.

René Lacoste
Publisert
Sist oppdatert




Merket Lacoste ble startet av den franske rikmannssønnen René Lacoste. Han vant Wimbledon i 1925 og fikk kallenavnet «krokodillen» etter at han ble lovet en krokodilleskinnskoffert hvis han vant en viktig kamp.

Navnet hang med resten av karrieren, og krokodillen ble en verdenskjent logo da Lacoste begynte å designe egne tennistrøyer.

Klesmerket har svingt i popularitet, men har nå nådd en ny storhetstid, ikke bare blant sportsentusiaster, men også blant dem som ønsker en «casual smart»-klesstil.

Lacoste har gjort comeback med denne retro-kolleksjonen, som er supertrendy i frisk mint (kr 500, BagOrama).
Lacoste har gjort comeback med denne retro-kolleksjonen, som er supertrendy i frisk mint (kr 500, BagOrama). Vis mer
Følg på Instagram Abonner på KK magasinet

Vi bryr oss om ditt personvern

KK er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer