Kort tid etter at Rihanna entret scenen for pauseshowet under Super Bowl søndag kveld, bekreftet en representant for stjernen at hun var gravid.
Rihanna har ikke sluppet et album siden Anti i 2016, og fans over hele verden hadde nok håpet at hennes opptreden under Super Bowl-finalen var et tegn på at hun nå endelig var på vei tilbake til musikken.

Ser du hva som mangler her?
I stedet brukte den barbadiske superstjernen anledningen til å offentliggjøre sitt andre svangerskap. Forsiktig kjærtegnet hun kulen på magen, i beste sendetid foran 113 millioner seere.
Men ikke nok med det. Rihanna stoppet også hitparaden halvveis for å tilsynelatende friske opp sminken sin.

Idet introen til All of the Lights dundret ut av høyttalerne, tok hun imot et kompaktpudder fra en av danserne, frisket raskt opp sminken, og fortsatte showet.
Imens kokte det på nettet.
Spekulasjonene var bekreftet: Rihanna var gravid med sitt andre barn. Men hva med sminken? Det var Fenty Beauty, hennes eget skjønnhetsmerke, naturligvis. Men hvilke produkter var det?
Folk googlet som gale.

Skal lede et av verdens største motehus
Søk etter Fenty Beauty økte med 833 prosent, ifølge Cosmetics Business.

Det ble raskt klart at det var Fenty Beauty sitt Invisimatte Instant Setting + Blotting Powder som Rihanna fikk i hånden.
Foundationen hun hadde brukt var også fra hennes eget merke. Og den etterhvert så ikoniske røde leppen var lagt med en ny leppestift som med det fikk en pangstart.

Også her hjemme merkes etterspørselen.
Det bekrefter daglig leder og administrerende direktør hos Fredrik & Louisa, Eric Rivelsrud overfor KK. Han forteller at merket har doblet omsetningen på nett de siste tre dagene.
Markedsføringsprofessor Trond Blindheim kaller det førsteklasses produktplassering.

– Rihannas nesepudring var særdeles vellykket merkevarebygging. Det viser ikke minst responsen og medieoppslagene som kom i kjølvannet av stuntet. «Hele» USA fikk det med seg, og nå Europa, sier han.
– Å markedsføre seg på Super Bowl-sendingen er gull. Ja, dette var førsteklasses produktplassering.

Nå kommer merket hennes til Norge
Med 113 millioner seere er årets utgave av Super Bowl den tredje mest sette noensinne, og merker slik som M&M's, Dunkin' Donuts og Doritos blåser nærmest markedsbudsjettene sine på reklamer under sendingen. I år brukte annonsørene i snitt 7 millioner dollar hver på 30 sekunders reklamesnutter, skriver CNN.

Rihannas stunt var imidlertid gratis. Det var for så vidt også opptredenen ettersom Super Bowl har for tradisjon å ikke betale artistene som opptrer på pauseshowet.

Derfor snakker alle om denne
Rihannas sminkemerke Fenty Beauty kom til Norge først fire år etter at det var blitt lansert. Da ble produktene nærmest revet ut av butikkhyllene, og Fredrik & Louisa solgte sminke for nesten tre millioner kroner bare i løpet av det første døgnet.

Superstjernen reagerte lynkjapt da kjolen revnet på prisutdeling

Prinsesse Sofia får moteskryt for dette
