Skuespiller, modell og forretningskvinne Rosie Huntington-Whiteley (31) holder i disse dager på å bygge opp skjønnhetsnettstedet sitt Rosie Inc. I tillegg er hun bareMinerals sitt ansikt utad og det er derfor vi har fått muligheten til å ta en prat med den kule dama over telefon.
Selv om skjønnhet er blitt en stor del av hennes hverdag, er Rosie spesielt interessert i mote.
- Jeg elsker klær og jeg elsker mote!
LES OGSÅ: Nå kan du gjøre et kupp! her er 105 kjøp til under 500 kroner

Det er selvfølgelig en stor fordel når mange av dagene til Rosie Huntington-Whiteley består av røde løpere.
- I det siste har jeg elsket å bruke dresser og plagg som er skreddersydd. På kvelden bytter jeg om til en fin kjole eller et skinnskjørt. Svart er favorittfargen akkurat nå.
Mange av favorittplaggene til stjernen er gjerne svarte og skreddersydde.

- De beste kjøpene jeg har gjort i det siste er en svart blazer, en t-skjorte og et skikkelig fint skinnskjørt. Jeg er helt hekta på basisplagg som disse.
Huntington-Whiteley trekker frem merket The Row som en av favorittene. Det er Mary-Kate (32) og Ashley Olsen (32) som står bak luksusmerket. Klærne er enkle og elegante, noe som passer Rosie helt utmerket om dagen.
LES OGSÅ: Moschino beskyldes for å ha stjålet ideen til norsk designer

- Det er plagg som kommer til å vare for alltid. Nå om dagen er det som mange trender som kommer og går, og jeg har egentlig aldri hatt så behov for å kaste meg på noen av dem.
- Hvilken trend er det du kommer til å styre helt unna?
- Den «stygge sneakers»-trenden. De kommer jeg aldri til å ha på meg. Det hadde vært ydmykende. Men på en måte er det også fristende fordi jeg ser så mange kule jenter som klarer å sette sammen et skikkelig kult antrekk med dem. Jeg tror bare ikke jeg hadde kledd det.
LES OGSÅ: Gatemoten vi lar oss inspirere av

Dette er trenden
Lurer du kanskje på hva denne stygge sneakers-trenden er? Vel, den sier jo mye i seg selv. Men du blir kanskje overrasket over å høre at folk betaler tusenvis av kroner for et par møkkete joggesko?
Den avslappede stilen er blitt mer og mer populært de siste årene. Det har også gjort at joggeskoene har fått nytt liv. Balenciaga er blant motehusene som virkelig har satset stort på denne trenden.

Det begynte med at skoene fikk et særegent utseende ved at de var forholdsvis mer klumpete enn de «vanlige» joggeskoene. I senere tid har det hele blitt tatt et sted videre og nå kjøper faktisk folk joggeskoene i slitt tilstand.
Ser du på bildet under kan du se at Balenciaga faktisk tilbyr en joggesko som ser mer brukt ut enn ny. Og prisen? Ja, den ligger på rundt 10 000 norske kroner.
LES OGSÅ: Bli ny: Vi ga Elin en helt ny look!
