Vi gleder oss alltid til moteukene og akkurat nå er det London som står for tur. Og det betyr at designere som Mulberry, J.W. Anderson og Burberry skal vise frem sine kolleksjoner - noe vi alltid gleder oss. Alle disse tre steller alltid i stand noe bra, enten det er i form av et skikkelig show eller viser frem utrolig kule plagg og tilbehør vi har lyst på NÅ.
Men så er det det med «nå» som er litt av problemet. Mange av motehusene velger nemlig å gjøre litt om på det gamle, altså det å vise vårkolleksjoner på høsten, og motsatt. Såkalte «see now - buy now»-kolleksjoner. Ja, det er fint å vise frem kolleksjoner du kan shoppe rett av catwalken, noe Tommy Hilfiger (OG Moods Of Norway) har gjort et par sesonger, men samtidig blir det bare så forvirrende. Kanskje det kun er for meg som journalist som stadig skal oppsummere moteukene. Men når noen velger å holde seg til det gamle opplegget, mens andre gjør noe nytt, blir det litt forvirrende i lengden.
Men Burberry har faktisk valgt å kalle sin kolleksjon for noe helt annet - nemlig «February Collection». Altså en egen kolleksjon som gjelder for februar måned, eller? Kan vi forvente å se 12 kolleksjoner dette året? Stylist Nathalie Helgerud sier til KK.no at dette «see now - buy now»-konseptet kan være lurt for skandinaviske merker.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
KK er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger