Det var i fjor høst at det ble klart at Riccardo Tisci forlater Burberry.
Inn kommer gullgutten Daniel Lee som nå altså tar over roret som kreativ leder ved det erkebritiske luksusmotehuset.

Derfor bruker de penger på mote som ikke finnes
Nå er de første bildene fra hans debut her.

Det er imidlertid ikke lenge siden Burberry fikk en ansiktsløftning. Det skjedde senest da Tisci inntok sjefsstolen tilbake i 2018. Han revampet da motehuset og oppdaterte logoen i samme slengen.

Se de nye bildene som snur nettet på hodet
Og nå gjør Lee noe av det samme.


Derfor kan spalter som «Stjel stilen» være problematiske
Denne uken kom nemlig den første kampanjen signert luksusmotehusets nye kreative leder. Og – en splitter ny logo.


Eller, ny er den ikke. Snarere tvert i mot. For Lee har dykket dypt i arkivet for å grave frem inspirasjonen for logoen som nå skal gjelde. Motivet var vinnerbidraget i en åpen konkurranse for å designe en ny logo for merket tilbake i 1901. Det 122 år gamle motivet viser en ridder i rustning i full galopp med en banner med det latinske ordet prorsum på som betyr fremad.

Luksusmotehuset til Norge: – Endelig, vil mange si
Kampanjen er fotografert av Tyrone Lebon, og inkluderer flere kjente britiske fjes slik som rapperne Shygirl, John Glacier og Skepta og modellene Liberty Ross og Lennon Gallagher (ja, sønnen til Oasis-frontfigur Liam Gallagher).



Lee viser sin første kolleksjon for Burberry under moteuken i London denne måneden. En hel moteverden holder nå pusten i påvente av Lees debut. Han kommer fra Bottega Veneta der han på mange måter moderniserte det italienske luksusmotehuset også kommersielt.

- Det er stort gjennomtrekk på toppen i motebransjen

Oppdag mer mote, livsstil og historier fra virkeligheten på KK.no

Ser du hva som er så spesielt med denne modellen?

Spider-Man er med i luksusmotehusets nyeste kampanje
