Burberry

Se de første bildene fra Daniel Lees Burberry

Nå holder en hel moteverden pusten.

BURBERRY: Supermodell Kate Moss er en god venn av det britiske luksusmotehuset som nå får en makeover – igjen. FOTO: NTB.
BURBERRY: Supermodell Kate Moss er en god venn av det britiske luksusmotehuset som nå får en makeover – igjen. FOTO: NTB. Vis mer

Det var i fjor høst at det ble klart at Riccardo Tisci forlater Burberry.

Inn kommer gullgutten Daniel Lee som nå altså tar over roret som kreativ leder ved det erkebritiske luksusmotehuset.

Nå er de første bildene fra hans debut her.

Det er imidlertid ikke lenge siden Burberry fikk en ansiktsløftning. Det skjedde senest da Tisci inntok sjefsstolen tilbake i 2018. Han revampet da motehuset og oppdaterte logoen i samme slengen.

Og nå gjør Lee noe av det samme.

Denne uken kom nemlig den første kampanjen signert luksusmotehusets nye kreative leder. Og – en splitter ny logo.

Eller, ny er den ikke. Snarere tvert i mot. For Lee har dykket dypt i arkivet for å grave frem inspirasjonen for logoen som nå skal gjelde. Motivet var vinnerbidraget i en åpen konkurranse for å designe en ny logo for merket tilbake i 1901. Det 122 år gamle motivet viser en ridder i rustning i full galopp med en banner med det latinske ordet prorsum på som betyr fremad.

Kampanjen er fotografert av Tyrone Lebon, og inkluderer flere kjente britiske fjes slik som rapperne Shygirl, John Glacier og Skepta og modellene Liberty Ross og Lennon Gallagher (ja, sønnen til Oasis-frontfigur Liam Gallagher).

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.