Adam Driver:

Se de nye bildene som snur nettet på hodet

Han er nytt ansikt utad for luksusmotehuset.

NY ROLLE: Adam Driver er nytt ansikt utad for luksusmotehuset Burberry. FOTO: SKJERMDUMP
NY ROLLE: Adam Driver er nytt ansikt utad for luksusmotehuset Burberry. FOTO: SKJERMDUMP Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Da Burberry nylig slapp kampanjen for sin nyeste herreduft Burberry Hero, som forøvrig er Riccardo Tiscis første som kreativ leder for det erkebritiske luksusmotehuset, kokte Internett over.

Går viralt

Det er House of Gucci-aktuelle Adam Driver som er ansikt utad for den nye duften, og som med det spiller hovedrollen i reklamefilmen. Den viser 37-åringen som løper ut i havet sammen med en hest før han kommer opp igjen som fabeldyret kentaur – et vesen fra gresk mytologi med halvt menneskekropp og halvt hestekropp.

I CANNES: Adam Driver er på plass i Cannes for å promotere filmen Annette. FOTO: NTB
I CANNES: Adam Driver er på plass i Cannes for å promotere filmen Annette. FOTO: NTB Vis mer

Reklamefilmen har gått viralt de siste par dagene, og har nærmest tatt helt av på sosiale medier. Her er noen av de morsomste reaksjonene på Twitter nå:

Superstjerne

Herremagasinet GQ kaller Oscar-nominerte Driver for intet mindre enn «en av Hollywoods mest opptatte menn».

GJENNOMBRUDD: Adam Driver fikk sitt store gjennombrudd i serien Girls med Lena Dunham. FOTO: NTB
GJENNOMBRUDD: Adam Driver fikk sitt store gjennombrudd i serien Girls med Lena Dunham. FOTO: NTB Vis mer

Han er for tiden aktuell i rollen som Maurizio Gucci i den Ridley Scott-regisserte House of Gucci der han spiller mot Lady Gaga. Han har også hovedrollen i The Last Duel, og var nylig i Cannes for å promotere filmen Annette. Driver fikk sitt store gjennombrudd i HBO-serien Girls som gikk fra 2012-2017 med Lena Dunham i hovedrollen. Han har siden holdt en rekke roller blant annet som Kylo Ren i Star Wars, og vært nominert for sin innsats i Spike Lees BlacKkKlansman samt Marriage Story.

Nytt liv

Siden han tok over sjefsstolen i Burberry i 2018, etter 12 år i Givenchy, har Riccardo Tisci utvilsomt satt sitt preg på motehuset.

Han har blant annet hentet inn en rekke nye fjes for å fronte det 165 år gamle luksusmerket slik som FKA Twigs, Kendall Jenner og fotballspiller Marcus Rashford.

– Jeg er så begeistret for å ha jobbet med den fantastiske Adam Driver, sier Tisci.

– Han har denne utrolige dybden når det kommer til å forklare hva maskulinitet betyr i dag – hvordan styrke kan være subtil og følelser kan styrke, forteller han.

Oppdag mer mote, livsstil og historier fra virkeligheten på KK.no

Følg på Instagram Abonner på KK magasinet

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer