SAMARBEIDER MED MANGO: Fra og med februar neste år åpner den norske kleskjeden Match avdelinger med Mango-klær. Foto: Match
SAMARBEIDER MED MANGO: Fra og med februar neste år åpner den norske kleskjeden Match avdelinger med Mango-klær. Foto: Match Vis mer

Kolleksjon

Se hva den norske kleskjeden gjør nå

Fra neste år får du to butikker i én hos Match.

Publisert
Mango har i dag kun sju butikker her til lands – i Oslo, Bergen, Sandvika og Stavanger.

Til neste år kan du imidlertid få tak i Mango-klær flere steder.

Den spanske kleskjeden har nemlig inngått et samarbeid med norske Match.

SE OGSÅ: Slik blir høsten hos Mango

ÅPNER I FEBRUAR:

Først ut med Mango shop-in-shops er følgende Match-butikker:
  • Kvadrat i Sandnes
  • Gulskogen i Drammen
  • Østfoldhallen utenfor Sarpsborg
  • Bryne
  • I løpet av 2012 skal Match bygge ytterligere seks Mango shop-in-shops. Målet er å åpne 50 butikker med shop-in-shop-løsning innen 2015.


    Butikk i butikken

    I løpet av 2012 skal det rulles ut ti eksklusive Mango-butikker i Match-butikker over hele landet. Det blir altså et såkalt shop in shop-konsept:

    - Det vil være tydelig avgrensende Mango-avdelinger i Match-butikkene, med markerte innganger og eget design. Kasse og betjening vil imidlertid være felles for hele Match-butikken, presiserer Bjørn Egil Hansen, administrende direktør i Voice Norge AS, som står bak kjeder som Match, VIC og Boys of Europe.

    Allerede 16. februar neste år skal Match åpne fire Mango shop-in-shops (se hvor i faktaboks til høyre).

    SHOP-IN-SHOP: Mango vil få en minibutikk i utvalgte Match-butikker. Foto: Match
    SHOP-IN-SHOP: Mango vil få en minibutikk i utvalgte Match-butikker. Foto: Match Vis mer

    50 butikker innen 2015

    Og samarbeidet er av den langvarige sorten, ifølge Hansen.

    - Det har ingen sluttdato og vil vare så lenge både Match og Mango finner samarbeidet fruktbart.

    - I utgangspunktet skal vi bygge shop-in-shop-løsninger i våre nye Match House of fashion-butikker, kjedens store satsing neste år. Disse er to-tre ganger større enn våre vanlige butikker.

    - Målsetningen er å åpne 50 slike butikker innen utgangen av 2015 - alle med Mango shop-in-shop.

    (Artikkelen fortsetter under bildet.)






    BJØRN EGIL HANSEN: Administrende direktør i Voice Norge AS, som står bak kjedene Match, VIC og Boys of Europe.  Foto: Voice
    BJØRN EGIL HANSEN: Administrende direktør i Voice Norge AS, som står bak kjedene Match, VIC og Boys of Europe. Foto: Voice Vis mer

    Spansk initiativ

    - Hvem var det som tok initiativ til dette samarbeidet?

    - Det var Mango som først tok kontakt med Voice for å diskutere et samarbeid, kleskjeden har lett etter en solid og seriøs partner i Norge for å få en bredere distribusjon.

    - Og for Match passet Mango perfekt inn i våre nye, store konseptbutikker, legger Hansen til.



    - Mango er en internasjonal, godt kjent merkevare med stor appell i det norske markedet. Til våre nye Match House of Fashion-butikker ønsket vi å skape en helt ny opplevelse for kundene, og vi syntes shop-in-shop er en interessant løsning fordi det tilfører butikkene en ekstra dimensjon.

    - Med Mango på laget får Match-butikkene et bredere tilbud.

    - Godt utvalg

    - Hvor stort vil Mango-utvalget i Match-butikkene bli?

    - Shop- in-shopene vil variere en del i størrelse - fra 80 til 150 kvadrameter, og vil derfor også variere noe i innhold.

    - Når det er sagt, er alle avdelingene store nok til å vise et representativt og godt utvalg av Mangos kolleksjoner. Shop-in-shopene skal gjenspeile Mango som merkevare og inneholde både klær og tilbehør, avslutter Hansen.

    Vi bryr oss om ditt personvern

    kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

    Les mer