Han er en av Norges mest kjente motedesignere, til tross for eller kanskje nettopp på grunn av at han har hatt mesteparten av sin karriere i utlandet.
Fra designassistent for Jean Paul Gaultier landet Peter Dundas jobben som sjefsdesigner hos Christian LaCroix. Han har også sittet i sjefsstolen hos Roberto Cavalli, Emanuel Ungaro og Emilio Pucci, for å nevne noen, før nordmannen i 2017 startet sitt selvtitulerte merke, Dundas.
Nå får han også sitt eget sminkemerke.

Her overrasker Bella Hadid alle
Det skjer i samarbeid med det Los Angeles-baserte merket Anastasia Beverly Hills.
Sammen har de to laget en kjønnsnøytral sminkekolleksjon som skal fremheve heller enn å dekke til, skriver nettstedet WWD.
Den har fått navnet Dundas Beauty.
De første produktene kommer allerede på nyåret, med jevne dropp utover året.

I et intervju sier Dundas og medgrunnlegger av Dundas, Evangelo Bousis, at selv om det ikke er manko på verken kjønnsnøytral sminke eller sminke for menn, har deres kolleksjon et helt spesifikt fokus; å fremheve, ikke skjule.

Nei, du ser ikke dobbelt
Bousis sier merket skal være for alle, og at produktene skal «fremheve din naturlige skjønnhet litt som filtre på sosiale medier».

– Du ville blitt overrasket over hvor mange menn som faktisk bruker sminke – og ikke snakker om det. Men stadig flere er åpne om det nå, fra moteguttene til alfahannene, og også kvinnene, sier han.

Dundas forteller videre at hans tilnærming til sminke på motevisningene alltid har vært nettopp å forbedre heller enn å transformere eller dekke til.

Skjønne nyheter: Vi har testet, så du slipper
– Og ettersom stadig flere bærer mine designs uansett hvilket kjønn de identifiserer seg med, føles det betimelig å tilby skjønnhetsprodukter som samsvarer, sier nordmannen om merket.

Prislappen vil være tilsvarende de øvrige Anastasia Beverly Hills-produktene, og merket vil selges på mange av de samme stedene. Det inkluderer over 40 land, men det er ukjent om merket kommer til Norge.

Nå skal alle ha disse neglene

All annen info holdes foreløpig tett til brystet, men Bousis kan si følgende om utseende på produktene og forpakning:

– Vi ville lage noe som menn og kvinner er komfortable med å ha på badet eller i vesken. Noe som har en kul, sporty look. Vi har ikke sett noe tilsvarende, spesielt når det kommer til forpakning, avslører han.

Synes du denne kjolen virker kjent?

Markedet for kjendisbaserte skjønnhetsmerker virker nærmest å være umettelig. På topp troner navn som Kylie Jenner og hennes Kylie Cosmetics og makeup-artist Pat McGrath Pat McGrath Labs. Også både Lady Gaga, Hailey Bieber, Kim Kardashian, Selena Gomez, Brad Pitt og Harry Styles, for å nevne noen, har sine egne, svært populære, skjønnhetsmerker.
