Moods of Norway avslutter mer eller mindre Oslo Fashion Week med sin visning.LES OGSÅ: Disse vant Nåløyet 2012Kveldens visning er en hyllest til fjellene, og da spesielt til de i guttas hjembygd Stryn, som har vært et populært turistmål over lengre tid, også for utenlandske turister. - Visningen har fått navner «Cocktail Mountaineering», og tar oss tilbake i tid til 20- og 30-tallet. Tekstiler som strikk, ull og cord er sentrale i antrekkene, samt den utvaskede looken.(saken fortsetter under bildet)
SE ALLE PLAGGENE HER:
LES INTERVJUET MED
- Moods of Norway skal være et livsstilmerke.
Mye har skjedd siden de debuterte under Oslo Fashion Week i 2004.- Den gang hadde vi visning sammen med de andre designerne. Showet varte i to timer, og det ble spilt klassisk musikk ut av høytalerne, forteller de.Det som en gang var herremote, med t-skjorter med print og fargerike dresser, har nå vokst seg stort, med både sko, tilbehør, kvinnekolleksjoner, parfyme og sportsklær.I kveld skal de sende ut omlag 70 modeller ut på catwalken, for å vise både herre- og damemote, samt en sportskolleksjon.(Artikkelen fortsetter under bildet).Som alltid vil det være forskjellige uttrykk blant antrekkene, alt fra casual hverdagsmote til cocktailkjoler og dresser. De kan dessuten love en stor sekvens med mote for kvinner under kveldens show.- Også damekolleksjonen er inspirert av 20- og 30-tallet, og det vil være sofistikert galla, med eksklusive tekstiler, italienske sko og mye skinn. Farger som går igjen under kveldens visning er blåtoner, rust, vinrødt, burgunder og oliven.Høy partyfaktor
Vel så mye som klærne, er Moods-gutta kjent for å lage fargerike, ekstravagante fester, hvor hele den norske kjendisrekka tar turen. Men, alt sprellet får ifølge designerne vente til selve visningen er slutt.- Det får komme i andre rekke. Vi må være forsiktige så vi ikke gaper over. Under selve visningen er det antrekket som skal være i fokus. Klærne våre er hovedpersonen, tross alt, påker Staalnacke.Turen videre, går blant annet til New York, Chicago og Los Angeles. Besøket til motehovedstad nummer 1, går ut på å finne et passende butikklokale. - Planen nå er å åpne butikk i New York, nærmere bestemt Soho.Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
KK er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger