Moods Of Norway

Se Moods of Norway-kolleksjonen her

Norsk motes gullgutter topper moteuka med kveldens visning, som begynte kl 22.

TRYGT I HAVN: Moods of Norway-visningen på Vulkan i Oslo var over rett før klokken 23 fredag kveld. Foto: PER ERVLAND
TRYGT I HAVN: Moods of Norway-visningen på Vulkan i Oslo var over rett før klokken 23 fredag kveld. Foto: PER ERVLAND Vis mer
Publisert
Sist oppdatert
Moods of Norway avslutter mer eller mindre Oslo Fashion Week med sin visning.

LES OGSÅ: Disse vant Nåløyet 2012

Kveldens visning er en hyllest til fjellene, og da spesielt til de i guttas hjembygd Stryn, som har vært et populært turistmål over lengre tid, også for utenlandske turister.

- Visningen har fått navner «Cocktail Mountaineering», og tar oss tilbake i tid til 20- og 30-tallet. Tekstiler som strikk, ull og cord er sentrale i antrekkene, samt den utvaskede looken.

(saken fortsetter under bildet)






SE ALLE PLAGGENE HER:



ENTUSIASME: Det er med ivrige håndbevegelser og stor entusiasme disse gutta snakker om Moods-universet og kveldens visning. (Legg merke til det fargerike iPhone-dekselet til høyre i bildet). Foto: Per Ervland
ENTUSIASME: Det er med ivrige håndbevegelser og stor entusiasme disse gutta snakker om Moods-universet og kveldens visning. (Legg merke til det fargerike iPhone-dekselet til høyre i bildet). Foto: Per Ervland Vis mer





LES INTERVJUET MED






- Moods of Norway skal være et livsstilmerke.

Mye har skjedd siden de debuterte under Oslo Fashion Week i 2004.

- Den gang hadde vi visning sammen med de andre designerne. Showet varte i to timer, og det ble spilt klassisk musikk ut av høytalerne, forteller de.

Det som en gang var herremote, med t-skjorter med print og fargerike dresser, har nå vokst seg stort, med både sko, tilbehør, kvinnekolleksjoner, parfyme og sportsklær.

I kveld skal de sende ut omlag 70 modeller ut på catwalken, for å vise både herre- og damemote, samt en sportskolleksjon.
(Artikkelen fortsetter under bildet).






Som alltid vil det være forskjellige uttrykk blant antrekkene, alt fra casual hverdagsmote til cocktailkjoler og dresser. De kan dessuten love en stor sekvens med mote for kvinner under kveldens show.

- Også damekolleksjonen er inspirert av 20- og 30-tallet, og det vil være sofistikert galla, med eksklusive tekstiler, italienske sko og mye skinn.

Farger som går igjen under kveldens visning er blåtoner, rust, vinrødt, burgunder og oliven.




Høy partyfaktor

Vel så mye som klærne, er Moods-gutta kjent for å lage fargerike, ekstravagante fester, hvor hele den norske kjendisrekka tar turen. Men, alt sprellet får ifølge designerne vente til selve visningen er slutt.

- Det får komme i andre rekke. Vi må være forsiktige så vi ikke gaper over. Under selve visningen er det antrekket som skal være i fokus. Klærne våre er hovedpersonen, tross alt, påker Staalnacke.

Turen videre, går blant annet til New York, Chicago og Los Angeles. Besøket til motehovedstad nummer 1, går ut på å finne et passende butikklokale.

- Planen nå er å åpne butikk i New York, nærmere bestemt Soho.

MANGE FORBEREDELSER: Det er mye som skal sitte på plass, før en motevisning. Da KK.nos utsendte var på plass i Mathallen klokken tre, var de godt i gang med make up og hår, allerede syv timer før visningen starter. Foto: Per Ervland
MANGE FORBEREDELSER: Det er mye som skal sitte på plass, før en motevisning. Da KK.nos utsendte var på plass i Mathallen klokken tre, var de godt i gang med make up og hår, allerede syv timer før visningen starter. Foto: Per Ervland Vis mer
Se Moods of Norway-kolleksjonen her
Se Moods of Norway-kolleksjonen her
Følg på Instagram Abonner på KK magasinet

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer