Undertøy

Sexy & økologisk undertøy

Lite, økologisk, rimelig og lekkert. Snart kommer Stella McCartneys egen undertøyskolleksjon.

Til neste år kan du rusle rundt i Stella McCartneys truser og bh'er. Foto: AP
Til neste år kan du rusle rundt i Stella McCartneys truser og bh'er. Foto: AP Vis mer
Publisert
Sist oppdatert






Stella McCartneys design er ikke bare å se på catwalken. 35-åringen har designet alt fra myke og praktiske Gym Yoga-klær for Adidas, til bleiebager og diverse babytilbehør for merket LeSportsac.

I 2005 lanserte hun også en eksklusiv kolleksjon for billigkjeden Hennes & Mauritz. Paul McCartneys datter har i tillegg lansert parfymer som «In Two», som skal ha sensuelle noter av peon, svart pepper, tre og amber, samt hudpleieserien Care.

Til neste år kommer designeren med sin egen undertøyskolleksjon. Kolleksjonen skal speile designerens særegne stil, og kommer i duse farger som støvete rosa, krem, grått og blått.

Mye av undertøyet vil også være laget av organisk bomull i ekte Stella-ånd. Designeren er nemlig veldig opptatt av miljøvennlig mote. Hun lager blant annet jakker og bluser av brenneslefibre og øko-materie, og i butikkene hennes får du nedbrytbare bæreposer laget av mais.

  • Les også: Her kan du gjøre en solidarisk handel

  • Designeren elsker alt som har med undertøy å gjøre, og har lenge drømt om sin egen kolleksjon:

    - Dette er en naturlig utvikling for meg. Jeg er helt besatt av undertøy. Jeg har blitt inspirert av det i mange, mange år. Helt siden avgangskolleksjonen min på Saint Martins har undertøy vært en del av arbeidet mitt, sier Stella til magasinet Women's Wear Daily.

    Stella skal samarbeide med undertøysmerket Bendon, som også har produsert undertøy med supermodell og skuespiller Elle Macpherson. Kolleksjonen vil bli å få kjøpt i Stella McCartney-butikker og i den engelske butikk-kjeden Selfridges.

    Prisene skal ikke være alt for stive - undertøyet begynner på rundt 400 kroner.

    - Akkurat nå finnes det merker som La Perla, men under dem er det et stort gap. Vi ønsker å levere undertøy som er akkurat litt billigere enn La Perla, sier administrerende direktør i Stella McCartney, Marco Bizzarri.




    Les også:





    Stella McCartney har med sitt eget merke klart å bli mesteren av «effortless cool». I høstens kolleksjon  flørter hun med folklore, ull og isbjørner.
    Stella McCartney har med sitt eget merke klart å bli mesteren av «effortless cool». I høstens kolleksjon flørter hun med folklore, ull og isbjørner. Vis mer
    Gigantvesker og voluminøse kjoler er superhot til høsten, i følge Stella McCartney.
    Gigantvesker og voluminøse kjoler er superhot til høsten, i følge Stella McCartney. Vis mer
    Følg på Instagram Abonner på KK magasinet

    Vi bryr oss om ditt personvern

    KK er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

    Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

    Les mer