Såpebryn

Skjønnhetstrenden folk var mest nysgjerrige på i 2020

En trendrapport hos Stylight kan fortelle at Tik Tok-videoer er mye av grunnen til at dette ble så populært.

Og sammenlignet billig med dyrt: Må man bruke fancy produkter eller holder det med et såpestykke fra matbutikken? Vis mer
Publisert

Det var først i september 2020 at vi omtalte den nye øyebrynstrenden såpebryn - eller «soap brows» om du vil.

Vi så makeupartister, kjendiser og folk i både inn- og utland kaste seg over trenden som ga deg definerte og større bryn. Såpebryn er rett og slett en teknikk hvor du tar en type såpe - gjerne faktisk en du bare kjøper i butikken - samt en liten kost til øyebryn og påfører såpen på brynene.

Øyebrynene skal gjerne sitte klistret inntil huden og vise frem hårene i brynene på en definert måte.

Det er nok kanskje fordi det sitter så «klistret» fast at mange har falt for denne trenden. For det er jo ganske kjedelig når brynene du har brukt lang tid på ikke holder seg på plass, eller hva?

Vi har sett en rekke såpebryn-videoer på sosiale medier, og mange av dem har vi oppdaget på Tik Tok. Det er også her vi har oppdaget flere skjønnhetstrender fra året som har gått. Blant annet denne du ser under som vår skjønnhetskespert Cecilie Krogh har testet ut:

Stylight, en nettside som henter ut statistikker over hva folk søker etter om dagen innen mote, skjønnhet og design, har nå lagt ut en rapport som viser hvilke skjønnhetstrender vi har vært mest interessert i i 2020.

Ifølge nettsiden har søkeordet «soap brows» økt med 329 prosent på Google siden midten av november. Fra 2019 til 2020 har interessen for denne kategorien på Stylights egen nettside økt med over 1000 prosent.

Det er altså ingen tvil om at såpebryn er blant 2020s største skjønnhetstrender. Lurer du fortsatt på hva det er? Sjekk ut videoen vår øverst i saken hvor KK-journalist Angelica tester trenden!

Følg på Instagram Abonner på KK magasinet

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer