Kylie Jenner

Slik har du aldri sett henne før

Kylie Jenner dukket opp i svensk motekampanje.

KYLIE JENNER: 26-åringen overrasker alle med disse nye bildene. FOTO: Acne Studios.
KYLIE JENNER: 26-åringen overrasker alle med disse nye bildene. FOTO: Acne Studios. Vis mer
Publisert

Det svenske motehuset snudde nettet på hodet da de avslørte hvem som er deres nyeste ansikt utad.

Nemlig skjønnhetsmogul, reality-stjerne og megainfluenser Kylie Jenner slik du mest sannsynlig aldri har sett henne før.

Kledd i denim og dekket i «søle» er 26-åringen den som nå skal pushe nettopp denim for det stockholmbaserte merket.

For visstnok å reflektere motehusets nyeste denim-vasker, har Kylie på «møkkete» kroppssminke fra topp til tå.

Motenettstedet Fashionista mener bildene kan minne om både et mekaniker-kostyme på Halloween og Christina Aguileras Dirrty.

I DENIM: Kylie Jenner er nytt ansikt utad for svenske Acne Studios. FOTO: Acne Studios.
I DENIM: Kylie Jenner er nytt ansikt utad for svenske Acne Studios. FOTO: Acne Studios. Vis mer

Også i kommentarfeltet på Kylies egen Instagram koker det. Og det er ikke alle som er like fornøyd med kampanjen.

«Jeg elsker dette rollespillet om hjemløshet, spesielt fra en milliardær. Godt jobba, Acne», skriver en ironisk.

«Dette er så respektløst overfor fattige mennesker», skriver en annen.

«Hvorfor kler vi oss som hjemløse og glamoriserer hjemløshet», spør en tredje.

FAN: 26-åringen har vært fan av det svenske motemerket lenge. FOTO: Acne Studios.
FAN: 26-åringen har vært fan av det svenske motemerket lenge. FOTO: Acne Studios. Vis mer

Andre sammenligner kampanjen med motehuset Balenciaga som fikk kritikk for å selge tilsynelatende svært godt brukt joggesko til nærmere 20 000 kroner.

Såkalt poor core eller poverty chic trender, men det blir til stadighet stilt spørsmål ved om trenden faktisk er innafor eller ei.

KRITIKK: Balenciaga-designer Demna Gvasalia har fått kritikk for sin poor core. FOTO: NTB.
KRITIKK: Balenciaga-designer Demna Gvasalia har fått kritikk for sin poor core. FOTO: NTB. Vis mer
GODT BRUKT: Disse skoene fra Balenciaga hadde en prislapp på 20 000 kroner. FOTO: Balenciaga.
GODT BRUKT: Disse skoene fra Balenciaga hadde en prislapp på 20 000 kroner. FOTO: Balenciaga. Vis mer

Men noen liker også Kylies nye bilder.

Storesøster Khloe Kardashian skriver: «WOOOOWWWWW», mens modell Elsa Hosk legger igjen flere flamme-emojier.

På noen av bildene poserer Kylie til og med med en slags klone av seg selv.

TO LIKE: Kylie Jenner drar en klone av seg selv bortover gulvet på de nye kampanjebildene. FOTO: Acne Studios.
TO LIKE: Kylie Jenner drar en klone av seg selv bortover gulvet på de nye kampanjebildene. FOTO: Acne Studios. Vis mer

«Jeg og tvillingen min for Acne Studios», skriver hun i caption på sin Instagram.

– Jeg elsker det organiske forholdet jeg har bygd med Acne Studios. Jeg er fan av merket, og har brukt det de siste årene, sier Kylie om samarbeidet i en uttalelse.

PÅ PLASS: Skjønnhetsmogulen på plass under Acne Studios vår/sommer-visning. FOTO: NTB.
PÅ PLASS: Skjønnhetsmogulen på plass under Acne Studios vår/sommer-visning. FOTO: NTB. Vis mer

– Denne kampanjen er en av mine favoritter. Jeg elsket å jobbe med Carlijn, og jeg elsker enkelheten i bildene. Det er en slags styrke i at de er så direkte, sier hun.

Oppdag mer mote, livsstil og historier fra virkeligheten på KK.no

Følg på Instagram Abonner på KK magasinet
Mer om

Vi bryr oss om ditt personvern

KK er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer