Rosa Sløyfe

Slik kan du shoppe for en god sak

KK.no bryr seg - og oppfordrer deg til å gjøre det samme.

Foto: Tobias Barvik / Kreftforeningen
Foto: Tobias Barvik / Kreftforeningen Vis mer
Publisert
Sist oppdatert
Hvert år rammes omlag 2800 kvinner i Norge av brystkreft. Det betyr at hver 12. kvinne rammes av sykdommen i løpet av livet. Det finnes mange myter om sykdommen. Les mer om noen av de vanligste forestillingene vi har om brystkreft og se om de stemmer her.LES OGSÅ: Sjekk brystene dineKK.no støtter aksjonenRosa sløyfe er en internasjonal folkebevegelse for å øke kunnskapen om brystkreft og samle inn penger til brystkreftforskning. KK.no har valgt å støtte aksjonen ved å gi bort gratis annonseplass til den veldedige saken. Men også du kan vise at du bryr deg!Slik kan du bidraI oktober hvert år kan du nemlig delta på en rekke arrangementer over det ganske land, og årets aksjons sparkes i gang fredag 30. september, i Spikersuppa i Oslo.For å bidra kan du selvsagt delta på arrangementene, sørge for å spre budskapet til alle du kjenner og donere en pengegave. Men du kan også shoppe!Dra kortet for kreftsakenKreftforeningen har en egen nettbutikk (ekstern lenke), hvor du kan kjøpe en rekke varer for å støtte Rosa sløyfe-aksjonen.– I tillegg kan mange av aksjonseffektene, som sløyfer, reflekser og pins kjøpes hos enkelte av våre sponsorer, som Lindex, Clas Ohlson og Vitusapotek, sier aksjonsleder for Rosa sløyfe, Marit Sophie Egge.Andre sponsorer har også egne varer som selges til inntekt for saken. Mester Grønn har for eksempel en kampanje med rosa buketter, og denne går hele oktober. For full oversikt over hva sponsorene gjør, kan du besøke Rosa sløyfes nettsider (ekstern lenke), men la oss nevne den spesialdesignede rettetangen fra GHD, intimvasken fra Asan og rosa Kitchen Aid kjøkkenmaskin og blender hos Howard. – Størsteparten av aksjonens inntekter kommer via sponsorene, forklarer Egge.DesignsamarbeidI 2008 dedikerte designeren Nora Farah en hel motevisning til saken, og alle inntekene gikk til aksjonen. Det var starten på et samarbeid som fortsatt pågår den dag i dag.– Året etter bestemte vi oss for å lage en liten rosa kolleksjon, som ble en topp og en rosa genser. I år har vi fornyet og utviden kolleksjonen, med en skjorte/bluse, en genser i grått med rosa detaljer, og et fantastisk vintage-inspirert vertinneforkle, som har vært svært populært, sier Egge. Hun forteller at Nora Farah kjenner flere som er rammet av brystkreft, og derfor er svært engasjert i saken. –Vi synes det er veldig fint å også ha med høy-kvalitets design i aksjonen, det gir en stor og fin bredde i de produktene vi selger. Vi er veldig fornøyde med samarbeidet med Nora, sier hun. Se noen av tingene du kan kjøpe for å bidra her:

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer