Med pandemien i bakspeilet skulle vi igjen leve livet til det fulle.
Motemessig var catwalken full av optimisme og framtidshåp, og ekspertene spådde et «de glade 20-årene» 2.0, der vi skulle strø om oss med penger, dog med kvalitet framfor kvantitet i bakhodet.
Riktig sånn ble det ikke.
For krig på europeisk jord har ført til både økonomisk usikkerhet og et politisk klima som vi ikke har sett siden den kalde krigen.
Det påvirker en hel verden, også moteverdenen. Motemerker verden over viste sin støtte til Ukraina, og dedikerte visninger, demonstrasjoner og kronerulling gjorde igjen moten politisk.
Det er ikke noe nytt.
Historien er full av slike eksempler.
Den økonomiske usikkerheten preger selvsagt også motebransjen, for med redusert kjøpekraft gjelder det for alvor å klore seg fast. Det, på toppen av to år med hyppige nedstengninger, har betydd kroken på døra for mange allerede. Tilbake til normalen, du liksom. Ikke riktig ennå.
Det er fortsatt mørke skyer i horisonten. Men har vi lært noe av pandemien, må det være dette: Alt blir bra.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
KK er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger