Det har vært opp som en løve og ned som en fell for undertøyskjeden.
For med sviktende salg, stadige kontoverser og dalende seertall for det som en gang var verdens største moteshow på tv pekte alle piler nedover.

Norsk stilikon: – En milepæl i livet
Det var som om tiden hadde løpt fra den amerikanske undertøysgiganten. Anklager om manglende mangfold og inkludering haglet, og det var gjennomtrekk på toppen.
Et velsmurt maskineri var i ferd med å svikte, og Victoria's Secret slet i flere land.

Heller ikke her hjemme har det gått særlig godt for undertøyskjeden de siste årene.


Her brenner han Yeezy-skoene sine
Etter flere år med tap er selskapet Agora Retail slått konkurs. De stod bak to Victoria's Secret-butikker i Oslo – butikken på Karl Johan ble stengt i 2021, og nå er butikken på Oslo City stengt.
Finansavisen omtalte saken først.

Men undertøyskjeden synes ikke å mene at alt er tapt. I fjor gjorde de nemlig comeback etter en storstilt rebranding.


Nå gjør det utskjelte undertøysmerket comeback
De velkjente englene var historie, og inn kom mer mangfold. Men holder det?
– Et steg i riktig retning er et steg i riktig retning, uavhengig av hvorfor de valgte å ta det. Vi håper at endringen varer, men her er vi nødt til å vente og se, sa Maja Enerhaug Egge, nestleder i Press til KK.

Derfor jubler Marianne for dette
– Å være på lag med alle innebærer at man introduserer mangfold, ikke bare i enkelte kampanjer eller prosjekter, men gjennomgående i alt arbeid. For hvordan kan man egentlig føle seg ordentlig inkludert hvis det kun skjer når det passer best for bedriftene, sa Egge den gang.