Du har kanskje fått med deg Squid Game – Netflix-serien som har tatt verden med storm og som nå er på alles lepper. Den sørkoreanske serien er faktisk en av tidenes mest populære på strømmetjenesten til tross for kritikken som går på seriens svært voldelige innhold.
Suksessen går ikke motebransjen hus forbi, og modell Hoyeon Jung (27), som gjør sin skuespillerdebut i serien, er nå blitt moteverdenenes nye yndling.
På lik linje med flere av de andre skuespillerne i serien er hun nemlig blitt superstjerne nærmest over natten, og har nå 18,8 millioner følgere på Instagram.

Her er norske Kristine (26) på jobb for et av verdens største motehus

27-åringen, som spiller Sae-byeok i serien, er imidlertid ikke noe uskrevet blad i motesammenheng. Hun ble først kjent da hun havnet på andreplass i tv-progammet Koreas's Next Top Model i 2013.
Jung gjorde sin debut på catwalken under moteuken i Seoul før hun inntok den internasjonale catwalken for merker som Gucci, Chanel og Louis Vuitton. Nylig ble hun ansikt utad for sistnevnte, og pryder nå det franske motehusets kampanjer som deres globale ambassadør.

Hun har også gått på catwalken for merker som Schiaparelli, Miu Miu, Emilio Pucci, Prabal Gurung og Lanvin, og har gjort kampanjer for blant andre Sephora, Chanel og Hermès, skriver motenettstedet WWD.
Den sørkoreanske modellen er også en kjent figur i gatemotesammenheng, og er en favoritt blant street style-fotografene.

Her stormer en aktivist motevisningen i Paris

Ifølge W magazine skal det ha vært den ensomme jobben som modell som gjorde at hun forsøkte seg som skuespiller.
– Jeg lettet på ensomheten med filmer og bøker, og hadde et sterkt ønske om å uttrykke det jeg følte gjennom skuespill, forteller 27-åringen til motemagasinet.
Squid Game er visstnok ikke bare hennes første rolle, men hennes første audition.
