STYLEMAG.NO: Det er tydelig at Dior har latt seg inspirere av naturen denne sesongen.
Reklamen til Diors nyeste parfyme befant seg i en forehekset hage, og mandag presenterte Raf Simons sin kolleksjon for det franske motehuset i det som kan sammenliknes med et drivhus.
Bare langt mer ekstravagant og eksklusivt.
LES OGSÅ: Dette visste du ikke om Couture Fashion Week

Nok en gang legger designeren visningen til Musée Rodin i Paris, og det er ikke så vanskelig å forstå. Dior hadde nemlig bygget opp dette «drivhuset» kun for anledningen i de mest fantastiske omgivelser.
Inspirert av ponitillismen
På Diors Instagram publiserte motehuset et bilde av det fantastiske verket og skrev at det var inspirert av pointillismen. Wikipedia definerer dette som en teknikk hvor man maler små, bestemte prikker som skal bli til et bilde.
Dette kunne man se i det malte glasset i bygget som kun ble satt opp for denne visningen.
Det var tydelig at det var varmt i lokalet da alle gjestene satt med vifter under visningen.


Stjernespekket oppmøte
På første rad fant vi skuespiller Lupita Nyong'o (32), moteikon Bianca Jagger (70), skuespiller Emily Blunt (32), Vogue-redaktør Anna Wintour (65), supermodell Rosie Huntington Whiteley (28) og it-jenta Olivia Palermo (29).
Man kunne se på Diors livesending på deres nettside at kjendisene viftet med det de hadde under visningen, for det var tydelig ganske varmt inne i dagens lokale.
Likevel var dette et utmerket show, mente Oscar-vinner Nyong'o som publiserte et innlegg på Instagram av seg selv utenfor bygget.








LES OGSÅ: Sjekk ut Burberrys nye høstkampanje
Mange av antrekkene Dior presenterte var svært anvendelige. Lette og luftige kjoler i lyse farger, utsmykkede overdeler, fargerike, lange jakker og kåper så vi gjennom hele visningen.
Modellene hadde tydelig fått beskjed om å holde jakkene på en bestemt måte, da svært mange av jentene gikk som vist på bildet under.
