Copenhagen Fashion Week SS19:

The devil does not wear Prada

«The devil» snakker om været, for moteuken i København ble en rimelig het affære.

COPENHAGEN FASHION WEEK SS19: Selv om gradestokken sa bikini og til nød en sarong, var gatemoten preget av langt mer trendy og oppressede varianter - som her med leopardkåpen som er et av høstens store it-plagg. Foto: STYLEDUMONDE
COPENHAGEN FASHION WEEK SS19: Selv om gradestokken sa bikini og til nød en sarong, var gatemoten preget av langt mer trendy og oppressede varianter - som her med leopardkåpen som er et av høstens store it-plagg. Foto: STYLEDUMONDE Vis mer
Publisert

Denne uka har Copenhagen Fashion Week gått av stabelen, i det som etter sigende skal ha vært en av de varmeste ukene i danskenes hovedstad noensinne. Og til de av dere der ute som tenker at motejournalister, designere og influencere er en egen rase mennesker, som bare snakker om klær, sko og trender – vel, da skulle dere vært flue på veggen denne uka. Den mest brukte appen har vært yr.no, og mest brukte setninger (uansett språk) har vært: «Jeg er så varm», «jeg svetter bort» eller lignende. Alle snakket om været! Også på Fashion Week.

Men når det er sagt, ga solskinnet og det som kanskje var et at av sommeren 2018 sitt siste og mest brennhete krumspring, et nydelig bakteppe til trendene for vår og sommer 2019 (SS19 på motespråket). KK var til stede for å plukke opp og sortere, slik at vi kan presentere for dere noen av høydepunktene, og hva vi har å se fram til neste sommer.

LES OGSÅ: Nå gjør disse øyebrynene comeback

Holzweiler

Som norsk er det helt umulig å komme utenom Holzweiler, moteverdens nye yndlinger og norsk motes store stolthet. Søskenparet Andreas og Susanne Holzweiler og Andreas sin kone, Maria Skappel Holzweiler, har klart kunststykket å skape et kommersielt bærekraftig merke, ofte sett på kjendiser og influencere, som også høster respekt og beundring blant erfarne motejournalister med skarpe penner og ditto blikk. Blant annet laget Vogue.com en egen artikkel med bildekarusell fra showet i København, noe som ikke er mange norske merker forunt å få oppleve.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer