Også motebransjen satser på at den nye generasjonen skal ordne opp. Det nærmest forventes at de skal ta avstand fra fast fashion, at de skal handle mindre og i tråd med hva ekspertene mener er den eneste løsningen på det som er motens store selvmotsigelse.
I front går motehusene, designerne og merkene som frir til både Millennials og generasjon Z – på og utenfor catwalken. For samtidig som de unge forventes å gjøre mer bærekraftige valg i en motebransje der grønnvasking er blitt dagligdags, er det også nettopp disse produsentene henvender seg til. De er målgruppen alle vil nå. Kanskje ikke så rart, for ungdommen representerer også alt det motebransjen higer etter.
Selv om de håpløst gammeldagse skjønnhetsidealene utvilsomt er i endring, er det ikke til å stikke under stol at motebransjen fortsatt søker en slags evig ungdom.
Men det er som kjent det indre som teller. Dessuten, ungdomstid er blomstringstid. Og etter to år med pandemi og en verden i krise er det kanskje akkurat det vi trenger, en ny start med håp for framtiden.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
KK er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger