KK tester

Vi har testet tre av de mest populære skjønnhetsproduktene

Er de så bra som sosiale medier skal ha det til?

POPULÆRE: Disse tre produktene har vi sett overalt på sosiale medier, men er det så gode som folk skal ha det til? Foto: Produsentene
POPULÆRE: Disse tre produktene har vi sett overalt på sosiale medier, men er det så gode som folk skal ha det til? Foto: Produsentene Vis mer
Publisert

Støtt og stadig får vi opp videoer på både Facebook, Instagram og Tik Tok av folk som har oppdaget et helt spesielt produkt. Det kan være alt fra en helt utrolig foundation til en leppestift som sitter i 24 timer.

Selvfølgelig blir man jo nysgjerrig på dette! Kan disse produktene faktisk være så bra som folk skal ha det til?

Den siste tiden er det tre produkter vi har sett spesielt mye av på sosiale medier. Folk over hele verden har nemlig forelsket seg helt i en maskara som skal gi deg skyhøye vipper, et brynsprodukt som skal fryse fast brynene dine, og en farget dagkrem som skal smelte inn og tilpasse seg akkurat din hudfarge.

For godt til å være sant? La oss se:

Slik gikk det

Først ut testet undertegnede Shiseido sin farget dagkrem fra deres Waso-serie, «Color-Smart Day Moisturizer SPF 30».

Den ble heftig omtalt på Tik Tok som «et magisk produkt». Dette er altså en slags CC-krem som skal matche huden din perfekt.

Kr 620 på Ellos.no
Kr 620 på Ellos.no Vis mer

Produktet er også nokså dyrt, så man tenker umiddelbart at dette må være noe fantastisk. Det var kanskje også derfor jeg ble litt skuffet da jeg prøvde produktet. Første reaksjon var nemlig som følger: «Fin, den».

Jeg har prøvd en del fargede dagkremer og CC-kremer og denne skiller seg ikke spesielt mye ut. Den skal ha skryt for at den har solfaktor 30 og for at den trekker seg fint inn i huden, men magisk er den ikke.

Den ble nokså rosa på lys hud og på mørkere hud fikk den en mer grå tone. Jeg vil påstå at denne derfor ikke vil passe til de mørkeste hudtonene.

FARGET DAGKREM: Bildet til venstre viser kinnet uten produktet på. Deretter ser du hvordan produktet har en hvit farge, men som endrer seg ettersom man gnir den inn i huden. Bildet helt til høyre er sluttresultatet. Foto: Privat
FARGET DAGKREM: Bildet til venstre viser kinnet uten produktet på. Deretter ser du hvordan produktet har en hvit farge, men som endrer seg ettersom man gnir den inn i huden. Bildet helt til høyre er sluttresultatet. Foto: Privat Vis mer

Deretter var det på tide å hente frem Maybellines «Sky High Mascara». Denne maskaraen har blitt omtalt i hundrevis av videoer på sosiale medier, og skal visstnok gi deg skyhøye vipper.

Kr 149 hos Vita.no
Kr 149 hos Vita.no Vis mer

Prisen er god og den gir uten tvil lange vipper. I tillegg liker jeg hvordan den separerer vippene på en veldig fin måte.

MASKARAEN: Til venstre ser du hvordan vippene så ut etter tre lag med maskaraen. Foto: Privat
MASKARAEN: Til venstre ser du hvordan vippene så ut etter tre lag med maskaraen. Foto: Privat Vis mer

I videoen vi har sett på Tik Tok tar de på tre lag for å oppnå det perfekte resultatet. Selv synes jeg ikke resultatet ble så sjokkerende som jeg hadde trodd, og da jeg tok på maskaraen jeg vanligvis bruker på den andre øyet (Telescopic fra L'Oreal), synes jeg det så ganske likt ut.

MAYBELLINE VS LOREAL: På øyet til venstre har jeg på maskara fra Maybelline og på det til høyre har jeg maskara fra Loreal. Foto: Privat
MAYBELLINE VS LOREAL: På øyet til venstre har jeg på maskara fra Maybelline og på det til høyre har jeg maskara fra Loreal. Foto: Privat Vis mer

Likevel mener jeg vippene til venstre ser hakket bedre ut, og det er der jeg har brukt Maybellines maskara.

Nå har maskaraen kun vært på i noen timer, men så langt har den ikke etterlatt noen merker.

Nei, det var kanskje ikke den villeste maskara-opplevelsen jeg har hatt, men jeg vil da påstå at dette ser ganske bra ut?

FRA START TIL SLUTT: Bildet til høyre viser hvordan resultatet ble etter tre «strøk». Foto: Privat
FRA START TIL SLUTT: Bildet til høyre viser hvordan resultatet ble etter tre «strøk». Foto: Privat Vis mer

Helt til slutt skulle brynene fikses. Denne gangen var det Anastasias «Brow Freeze» som skulle til pers. Som med de andre produktene jeg har testet, er dette også en storfavoritt på sosiale medier.

Kr 265 hos Blush.no
Kr 265 hos Blush.no Vis mer

«Brow lamination» er blant de hotteste skjønnhetstrendene om dagen. Dette kan du få utført hos salonger, og resultatet man ønsker å oppnå er altså et løft av brynet samtidig som hårene blir dratt opp og så å si klistret til ansiktet.

Se video av prosessen her:

Har du hørt om «brow lamination»? Vi testet trenden – sjekk resultatet! Vis mer

Sminketeknikken med å løfte og klistre brynene til huden er også kjent som soap brows. Og ja, det er så enkelt som det høres ut som. Såpe på brynene.

Den siste tiden har det kommet en rekke såpebryn-produkter, men den som virkelig fanget vår oppmerksomhet var «Brow Freeze» fra Anastasia.

BROW FREEZE: Jeg brukte kosten på øyebrynspennen min til å påføre produktet. Det fungerte helt fint. Foto: Privat
BROW FREEZE: Jeg brukte kosten på øyebrynspennen min til å påføre produktet. Det fungerte helt fint. Foto: Privat Vis mer

Den lille krukken jeg kjøpte består av en klar, såpelignende konsistens som jeg påfører på brynene med en kost. Dessverre kom det ikke en applikator med produktet, noe jeg mener hadde vært både smart og fint.

Jeg liker veldig godt hvordan det løfter brynet mitt og fester det fast. Men det går ikke lang tid før det begynner å synke litt. Likevel synes jeg at det ser bra ut - bedre enn brynene mine har sett ut på lenge - så denne kommer nok ikke til å gå i søpla.

STOR FORSKJELL: Det er ganske stor forskjell på brynet til venstre, som har Anastasias produkt på seg, på det til høyre som er uten noe. Foto: Privat
STOR FORSKJELL: Det er ganske stor forskjell på brynet til venstre, som har Anastasias produkt på seg, på det til høyre som er uten noe. Foto: Privat Vis mer
Følg på Instagram Abonner på KK magasinet

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer