Shopping

Zara åpner nettbutikk i Norge

Fra torsdag 3. mars kan varene fra den spanske kleskjeden klikkes rett hjem i postkassa.

TILGJENGELIGE TRENDPLAGG: Zaras vårkolleksjon blir det første du kan bestille på nett i Norge.  Foto: Produsenten
TILGJENGELIGE TRENDPLAGG: Zaras vårkolleksjon blir det første du kan bestille på nett i Norge. Foto: Produsenten Vis mer
Publisert
Sist oppdatert
Norske kvinner elsker Zara, og moteløver over det ganske land frydet seg da Zara åpnet sin første butikk i Norge i 2006.

Norske kvinner elsker også nettshopping, men det har tatt tid for den spanske kleskjeden å åpne nettbutikk i Norge.

Hadde først ikke planer for Norge

I september i fjor løp moteglade hjerter løpsk igjen, da den spanske motekjeden lanserte sin nettbutikk. Endelig skulle hele landet få enkel tilgang på Zara-klærne.

Gleden tok raskt slutt, da det viste seg at Norge ikke var med i første runde av nettsatsingen.

– Det er foreløpig ingen konkrete planer for Norge, Sverige eller Danmark, men vi håper jo det skjer snart, kunne de på Zaras hovedkontor i Skandinavia da fortelle til KK.no.

Og det skulle altså ta nøyaktig et halvt år.

Kan hente pakken i butikk

I morgen, torsdag 3. mars, åpner nemlig Zaras nettbutikk for Norge, Sverige, Danmark, Monaco og Sveits.

– Alt som er i butikkene vil legges ut på nettbutikken, kan Miriam Miller hos Zara Karl Johan i Oslo røpe.

– Det vil jo si at det nok kommer til å være flere produkter på nett enn i hver enkelt butikk, sier hun.

Miriam Miller kan også røpe at nettbutikken vil gi deg mulighet til å hente pakken din i butikk eller få den tilsendt.

Trendy vårkolleksjon

Den spanske kleskjedens vårplagg og -tilbehør er helt i tråd med de største catwalktrendene.

Vi ser myke denimstoffer, slengbukser, oransje topper, florlette maxikjoler og hvitt i alle nyanser.

Tilbehøret er som tatt rett fra catwalken, med knæsjfargede accessoirer, 70-tallsinspirerte tresko og naturbrune skinnvesker.

Se store bilder av vårkolleksjonen her:














LES OGSÅ: Vårjakkene du blir skikkelig glad av

Spansk suksesshistorie

Den spanske motekjeden har gjort suksess i 73 land over hele verden, og det uten å bruke en krone på reklame, ifølge Wikipedia.

Mye av grunnen til at Zara har vært så vellykket, er at de er kjapt ute med å lage sine egne vrier på trendene de store designerne viser på catwalken. Det sies at butikkjeden trenger bare to uker på å utvikle et nytt produkt og få det ut i butikkene. Moteverdenens standardtid på dette er cirka seks måneder, så her har spanjolene vist seg ekstremt effektive.

Effektive er de også hva antall produkter angår. I løpet av et år lanserer Zara omtrent 10.000 nye produkter. Det bør med andre ord være noe for enhver smak når kjedebutikken nå åpner sin nettbutikk.




Følg på Instagram Abonner på KK magasinet

Vi bryr oss om ditt personvern

KK er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer