
Denne artikkelen ble først publisert på nettsiden vi.no. Dette innholdet er nå overført til kk.no. Les mer om overføringen
Følg Vi.no på Facebook og Instagram, og motta nyhetsbrev ved å registrere deg her.
Vi.no har tidligere skrevet om at mange DNB-kunder har fått beskjed fra banken om å legitimere seg på nytt - som har ført til lange køer både på telefon, på nett - og i DNBs fysiske kontorer. Kunder har fortalt om problemer med å komme i kontakt med banken.
Legitimeringen gjelder et betydelig antall kunder, hovedsakelig de som vært kunder siden før 2016. Det er fremdeles kunder som ennå ikke har legitimert seg.
- Vi har kommet langt med arbeidet, men det gjenstår fortsatt en del kunder som ikke har svart og som vi fremdeles ikke har riktige dokumenter på. Vi arbeider med å purre og kontakte disse slik at vi skal komme helt i mål, sier Vidar Korsberg Dalsbø, kommunikasjonsrådgiver i DNB.
Da Vi.no skrev om saken i mars, var fristen for legitimering satt til tre måneder.
Nå er fristen to uker:
- I brevene til kundene så sier vi at vi ønsker oppdateringene raskest mulig - og innen to uker, sier Dalsbø.
Bakgrunnen for legitimeringskravet er at banken ikke har oppdatert informasjon på kunden eller at de ikke har god nok info i henhold til hvitvaskingsreglene.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
KK er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger