
Denne artikkelen ble først publisert på nettsiden vi.no. Dette innholdet er nå overført til kk.no. Les mer om overføringen
Følg Vi.no på Facebook og Instagram, og motta nyhetsbrev ved å registrere deg her.
Vi.no har tidligere skrevet om at mange DNB-kunder har fått beskjed fra banken om å legitimere seg på nytt. Dette har ført til problemer for mange kunder, både på grunn av lange køer på telefon og i banken - og på grunn av problemer med manglende legitimasjon etter leveringsproblemene for pass.
For deg som ikke har fulgt saken så handler det rett og slett om kravene som bankene har for oppdatert legitimasjon av kunder, etter hvitvaskingsreglene.
Legitimeringen har omfattet et betydelig antall kunder, hovedsakelig de som vært kunder siden før 2016. For kundenes del har risikoen vært at kontoen kunne bli sperret - som Vi.no skrev i sommer: Tidlig i juni startet DNB å sperre kundekontoer der fristen for legitimering ikke var overholdt.
Nå informerer Nav i en melding på sine nettsider at dersom du har fått kontoen din sperret fordi du ikke har legitimert deg i banken, må du kontakte banken din.
- Banken hjelper deg med å få åpnet konto igjen, slik at du kan få utbetaling fra Nav.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
KK er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger