Feil saksbehandling

- Provoserende av Nav

Nav ber personer selv ta kontakt dersom de tror de kan være rammet av feil saksbehandling av sykepenger - fordi Nav ikke vet hvem det eventuelt gjelder. - Nok en gang legges ansvaret over på bruker. Dette er rett og slett provoserende, sier Slaathaug i Stiftelsen Rettferd.

FEIL SAKSBEHANDLING AV NAV: - For under en måned siden ba Nav brukere ta kontakt som følge av ny EØS-feil. Den gang knyttet til familieytelser. Nå, altså under en måned senere, så har vi nok en gang et eksempel på mulig feil. Nok en gang legges ansvaret over på bruker. Dette er rett og slett provoserende, sier Slaathaug til Vi.no. Foto: Stiftelsen Rettferd

FEIL SAKSBEHANDLING AV NAV: - For under en måned siden ba Nav brukere ta kontakt som følge av ny EØS-feil. Den gang knyttet til familieytelser. Nå, altså under en måned senere, så har vi nok en gang et eksempel på mulig feil. Nok en gang legges ansvaret over på bruker. Dette er rett og slett provoserende, sier Slaathaug til Vi.no. Foto: Stiftelsen Rettferd

Vis mer
Publisert

Denne artikkelen ble først publisert på nettsiden vi.no. Dette innholdet er nå overført til kk.no. Les mer om overføringen

Følg Vi.no på Facebook og Instagram, og motta nyhetsbrev ved å registrere deg her.

- Sykmeldte kan ha fått avslag på feil grunnlag. Nå ber Nav deg om å ta kontakt hvis du tror du er berørt, oppfordrer Nav i en fersk nyhetsmelding på nettsidene sine.

Det handler om rett på sykepenger - og personer med flere arbeidsforhold som kan ha fått avslag på feil grunnlag. Hvem dette kan gjelde kan du lese mer om i denne artikkelen på Vi.no.

– Det er dessverre ikke mulig for Nav å identifisere akkurat hvilke saker som kan ha fått avslag på feil grunnlag, derfor er det viktig at personer som mener de er berørt tar kontakt med oss slik at vi får behandlet saken deres på nytt, sier ytelsesdirektør Eve V. Bergli i Nav videre i nyhetsmeldingen.

At Nav sier de ikke kan identifisere hvem dette kan gjelde og at ansvaret legges på brukeren, er noe som får generalsekretær Tor Bernhard Slaathaug i Stiftelsen Rettferd til å reagere.

- For under en måned siden ba Nav brukere ta kontakt som følge av ny EØS-feil. Den gang knyttet til familieytelser. Nå, altså under en måned senere, så har vi nok en gang et eksempel på mulig feil. Nok en gang legges ansvaret over på bruker. Dette er rett og slett provoserende, sier Slaathaug til Vi.no.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.