
Denne artikkelen ble først publisert på nettsiden vi.no. Dette innholdet er nå overført til kk.no. Les mer om overføringen
Tre av fire brukere sier de er fornøyde med kontakten med Nav, skriver NTB.
- Vi er glade for at årsresultatene er vesentlig bedre enn fjorårets, selv om vi fortsatt har mye å strekke oss etter, sier arbeids- og velferdsdirektør Hans Christian Holte.
Blant sykemeldte og AAP-mottakere er tilfredsheten fortsatt noe lavere enn før pandemien. De som søker om alderspensjon er mest fornøyde.
– Søknad om alderspensjon er for de aller fleste en automatisert ytelse, og vi ser en tendens til at brukertilfredsheten er høyere der hvor det er høy grad av automatisering, sier Holte.
76 prosent er fornøyde
Navs årlige brukerundersøkelse ble lagt fram onsdag.
– Vi er glade for at 76 prosent svarer at de er fornøyde med Nav, men vi skulle gjerne sett en økning blant brukerne våre. Dette er noe Nav kommer til å jobbe for framover. Disse undersøkelsene gir oss nyttig informasjon om hvor skoen trykker og hva som bør bli bedre, sier Nav-direktør Hans Christian Holte.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
KK er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger