RITA ORA: 26-åringen har hendene fulle, men setter alltid av tid til trening.  Foto: INVISION
RITA ORA: 26-åringen har hendene fulle, men setter alltid av tid til trening. Foto: INVISION Vis mer

Trening

Rita Ora er opptatt av å være sunn og sterk og oppfordrer andre damer til det samme

- Ikke vær eller bli besatt av å være tynn, men fokuser heller på å bli sunn og sterk.

At den britiske skjønnheten Rita Ora (26) er opptatt for tiden er det ingen tvil om. Artisten, programlederen, skuespilleren og designeren har hendene fulle med både nytt album (som trolig slippes til sommeren), hun var nylig å se i «50 Shades Darker», samt at hun er aktuell i den kommende filmen «Wonderwell» hvor vi også vil se avdøde Carrie Fisher. Så må vi ikke glemme at hun også har et samarbeid med Adidas gående.

Phjo! Ja, det høres mye ut. Så hvordan klarer hun å holde treningsrutinene og kostholdet oppe? Vi vet at selv om hun er opptatt av å holde seg i form, unner hun seg junkfood i ny og ned - uten å få dårlig samvittighet. Men i et nytt intervju med Shape røper hun nå at basert på resultater av ukentlige blodprøver får hun anbefalt hva hun bør spise og ikke. I tillegg trener hun på treningsstudio hver dag. 

- Jeg har så mye mer energi, og føler meg veldig mye bedre når jeg følger denne planen. Jeg har alltid vært den jenta som spiser når jeg kan og går ut med bandet, men du kan ikke holde på sånn over lengre tid. Jeg savnet å føle meg bra, forklarer hun og legger til: 

- Det siste året har jeg virkelig fokusert på å spise riktig og gå på treningsstudioet. Som et resultat er jeg mer fokusert og jeg får ting gjort. 

Et innlegg delt av Rita Ora (@ritaora)

LES OGSÅ: Mer mat og ren styrketrening ga Karianne resultatene hun ønsket seg: - Fettprosenten min gikk ned, og jeg fikk merkbart mer muskler

- Ikke bli besatt av å vær tynn, fokuser heller på å bli sunn og sterk

Så hva trener superstjernen når hun først kommer på studioet?  

TRENER HVER DAG: Rita Ora elsker å holde seg i form og prøver å få trent hver dag.  Foto: Splash News
TRENER HVER DAG: Rita Ora elsker å holde seg i form og prøver å få trent hver dag. Foto: Splash News Vis mer

- Jeg elsker sirkeltrening og om jeg har tid kan jeg gjerne trene i en eller to timer. Jeg kjører gjerne tre runder med ulike øvelser og gjør hele settet tre ganger. For tiden fokuserer jeg mest på lår og rumpe, i tillegg til at jeg alltid tar en runde med kondisjon. 

Videre forklarer hun til nettsiden at det ikke handler om å være tynnest mulig, men sterk. 

- Jeg skal ikke lyve og si at jeg var fornøyd med kroppen min før. Jeg visste at jeg kunne forbedre noe, som blant annet utholdenheten min, sier hun. 

- Jeg begynte ikke å trene for å bli tynnere, men for å føle meg bedre. Det synes jeg er viktig at kvinner får vite. Ikke vær eller bli besatt av å være tynn, men fokuser heller på å bli sunn og sterk. Jeg elsker formene mine og er en størrelse 28 i jeans - en gjennomsnittlig normal størrelse - noe jeg er stolt over. 

LES OGSÅ: Dette er rumpetreningen Khloé Kardashian digger!

Og det er ikke rart 26-åringen bruker mye tid på å trene styrke. Styrke er nemlig den treningen eksperter enes om at er viktig både for å holde seg sunn og sterk, og for å holde forbrenningen oppe. 

- Hva slags trening som er viktig å gjøre for å foreta en vektreduksjon avhenger av ditt utgangspunkt. Velg den formen for aktivitet som både passer deg og gir et høyt energiforbruk, har Tessa Sørensen, som er personlig trener, tidligere uttalt til KK.no.

Øystein Jensen, som er trener og fysioterapeut ved Artesia Trening i Oslo, mener imidlertid at en kombinasjon av moderat og høyintensiv trening er den beste treningen. 

- Jeg har tro på en blanding av moderat og høyintensiv jobbing. Husk at uansett hva du velger å gjøre, så koster det kalorier. Og desto hardere du jobber, desto flere kalorier forbrennes. Så enkelt er det.

LES OGSÅ: Sofia Vergaras kjendistrener avslører hvordan hun vedlikeholder sine smekre former

LES OGSÅ: Dette er treningen Khloé Kardashian sverger til: - Jeg føler meg «badass»

Sjekk KKs kjærlighetshoroskop

Saker spesielt utvalgt for deg: