KOURTNEY KARDASHIAN: Det er ingen hemmelighet at Kardashian-søstrene liker å holde seg i form, men hvordan? Få treningsprogrammet til eldste søster, Kourtney Kardashian (39)! FOTO: Instagram/Kourtney Kardashian
KOURTNEY KARDASHIAN: Det er ingen hemmelighet at Kardashian-søstrene liker å holde seg i form, men hvordan? Få treningsprogrammet til eldste søster, Kourtney Kardashian (39)! FOTO: Instagram/Kourtney KardashianVis mer

Kourtney Kardashian:

Slik holder Kourtney Kardashian (39) seg i form

Trenger du inspirasjon til treningen? Prøv programmet til Kourtney Kardashian!

Noen elsker dem, mens andre hater dem. Jeg er én av dem som elsker dem, og følger med på nesten alt de gjør - om det er i TV-serien Keeping Up With The Kardashians, på Instagram eller på appene deres.

Du kan si hva du vil om Kardashian/Jenner-familien, men en ting er sikkert: De elsker å trene og holde seg i form. Selv henter jeg mye inspirasjon fra alle Kardashian-søstrene (særlig Khloé) når det kommer til trening, men den siste tiden har også den eldste av søstrene inspirert meg mer og mer.

Psst: Vi snakket med Hollywood-treneren som blant annet er Kardashian-søstrenes faste personlige trener! Dette er hans beste treningstips

Har du fulgt med på Keeping Up With The Kardashians eller på Kourtney Kardashian (39) sin snapchat/Instagram, har du kanskje fått med deg hennes (til tider) ekstreme kosthold. Husholdningen til 39-åringen er nemlig helt organisk, glutenfritt, meierifritt og brusfritt. Hun har også blitt, i likhet med søstrene sine, veldig opptatt av trening de siste årene, og vi ser henne ofte på gymmen med både Kim og Khloé - noe hun gledelig deler på sosiale medier og i appen sin. Hurra, for oss!

LES OGSÅ: Dette er treningen Khloé Kardashian sverger til: - Jeg føler meg «badass»

Oppvarming, kondisjon og helkroppsprogram - dette digger Kourtney å trene!

Men for Kourtney handler ikke treningen kun om å holde seg i form. I et tidligere intervju med The Sun har hun fortalt åpent om at hun har slitt med angst - som hun har lært å kontrollere med trening.

- Jeg liker å trene når jeg er stresset fordi det dreper angsten min. Jeg prøver å trene hver morgen. Jeg tror også det å ta vare på seg selv setter et godt eksempel for barna mine, sier hun og legger til at den beste treningsmotivasjonen er å trene med andre, særlig Khloé.

Vi i KK-redaksjonen er alltid på utkikk etter treningsinspirasjon, kanskje særlig nå om sommeren. Så hva er ikke bedre enn å følge programmet til en av verdens mest profilerte søstre?

Vi har funnet noen av Kourtneys favorittøvelser!

LES OGSÅ: Gla'nyhet til deg som sitter mye på rumpa: Én time fysisk aktivitet kan redde helsa

Oppvarming - hoppetau:

Du har kanskje sett at flere benytter seg av hoppetau? Vel, det er også en av favorittøvelsene til Kourtney - særlig til oppvarming. (Psst: Treningstauene et meget effektivt redskap når du skal forbrenne fett!)

- Ikke bare er hoppetauet en veldig enkel måte å få hjertefrekvensen til å øke før en treningsøkt, det involverer også hele kroppen, alt fra kjernen (mage og rygg) til armer og ben, har hun skrevet på appen sin tidligere.

- Dette er også en trening du kan gjøre nesten hvor som helst, inne eller ute, hjemme eller mens du reiser.

Også personlig trener, Eirik Bakken, har tidligere fortalt til KK at hoppetauet er en effektiv trening som mange av hans kunder bruker.

- Jeg bruker hoppetauet ofte i korte sekvenser for å få kundene gode og varme før styrketreningen. Hoppetau er en effektiv måte å trene på ettersom store deler av kroppen er aktiv og i bevegelse.

- Pulsen øker raskt når man hopper, og derfor forbrenner man flere kalorier enn for eksempel ved løping. Det positive med hoppetau i forhold til løping, er at det er en aktivitetsform som kan være motiverende, morsom og sosial, spesielt om man gjør det med andre, sier Bakken.

LES OGSÅ: Har du hørt om «Dead butt syndrome»?

Utholdenhet:

Er det en ting som Kourtney synes er viktig, så er det kondisjon og utholdenhet.

Ifølge Kardashians YouTube-kanal er det særlig to øvelser du «må» ha med i treningen din. Og det er kanskje ikke favorittene, men de gjør virkelig susen. Her bruker du hele kroppen, du får opp pulsen og du trenger ikke noe utstyr.

Ja, vi snakker om burpees og mountain climbers:

Hele kroppen:

39-åringen foretrekker ofte å trene hele kroppen. Her trener hun alle de store muskelgruppene i enkeltbevegelser.

Disse sammensatte øvelsene krever at du bruker mye energi, som igjen gjør at du forbrenner mer. Se videoen under for å få øvelsene. Her jobber hun på hver øvelse i 30 sekunder og gjentar det fire ganger.

LES OGSÅ: Dette er kjendisenes beste treningsøvelser

Boksing:

Hvis ikke du har prøvd boksing før, kan det anbefales på det sterkeste. Flere av oss i KK-redaksjonen har prøvd boksing, en treningsform hvor du vil du få kondisjon, muskulær utholdenhet, koordinasjon, økt kjernemuskulatur og eksplosivitet - alt i ett. Også er det SÅ gøy!

- Svært mange velger å løpe når de ønsker å komme i form, men jeg tror at enkelte kan ha en fordel av å velge en litt mer utradisjonell treningsmetode for å oppnå samme resultat, har treningscoach ved entirebody.no, Sander Andersen tidligere fortalt til KK. Han trekker frem boksing som et godt alternativ.

Kanskje derfor ikke så rart at både Kourtney og lillesøster Kendall Jenner elsker boksing?

i wish you would 🥊

A post shared by Kourtney Kardashian (@kourtneykardash) on

Dropper ikke trening selv om hun er på ferie

I ferien ryker treningsrutinene for de fleste av oss. Og det gjør jo ingenting, det er helt greit å ta treningsfri noen uker. Men hvis du ønsker å beholde formen noenlunde – hvor lite trening kan du da slippe unna med?

PT og eier av treningssenteret Smart Trening, Helle Luxe (tidligere Bornstein), har fortalt til KK at det faktisk ikke er så mye som skal til - heldigvis.

- Hvis du klarer å trene med høy nok intensitet, vil de fleste klare å vedlikeholde formen ved å kun trene én gang i uka i ferien, sier hun.

Psst: Se Helles forslag til en enkel styrkeøkt her!

Trebarnsmoren Kourtney er en av dem som ikke dropper trening, selv om hun er på ferie. Hun mener nemlig at om hun klarer å opprettholde treningen med en aktivitet, er det enklere å fortsette når hun kommer hjem.

- Trening er en del av min daglige rutine. Så selv om jeg liker å slappe av på ferie, får jeg klemt inn en treningsøkt, fordi er det er viktig for meg, skrev hun i et innlegg på appen sin.

- I tillegg hjelper trening meg med jetlag, samt at det gjør at jeg enklere trener når jeg kommer hjem igjen.

LES OGSÅ: Det er ingen tvil om at de berømte søstrene har forandret seg i løpet av det siste tiåret - se alle bildene!

sporty spice

A post shared by Kourtney Kardashian (@kourtneykardash) on

Sjekk KKs kjærlighetshoroskop

Saker spesielt utvalgt for deg: