SOFIA VERGARA: Til sommeren fyller den colombianske skjønnheten 45 år - og spør du oss ser hun heitere ut enn noen sinne!  Foto: NTB Scanpix
SOFIA VERGARA: Til sommeren fyller den colombianske skjønnheten 45 år - og spør du oss ser hun heitere ut enn noen sinne! Foto: NTB ScanpixVis mer

Sofia Vergara

- Streng diett vil sørge for at du mister kurvene dine - muskler er det som hjelper deg å beholde dem

Sofia Vergaras kjendistrener avslører hvordan hun vedlikeholder sine smekre former. Stikkord: styrketrening!

Vi digger Sofia Vergaras (44) positive vesen og lite selvhøytidelige væremåte - og så gjør det jo heller ikke noe at den colombianske skjønnheten ser smashing ut! (PSST: Har du fått med deg Reidun på 87 år som trener fire ganger i uken?)

Til sommeren fyller Sofia 45 år, og det skulle man jammen ikke tro - men også for Hollywood-babes ligger det timer med trening og fokus på sunt kosthold bak de veldreide kroppene.

Flere ganger i uken trener Sofia Vergana med personlig trener Sebastien Lagree, som også har skuespiller Jennifer Aniston (48), supermodell Alessandra Ambrosio (36) og «Glee»-stjernen Lea Michele (30) på kundelisten sin.

LES OGSÅ: Slik holder Jennifer Aniston kroppen i superform!

HOLLYWOOD-PAR: Sofia Vergara og Joe Manganiello er et av våre favoritt-kjendisektepar! Her fra Vanity Fair-festen i forbindelse med Oscar-utdelingen i Los Angeles i februar. Foto:  NTB scanpix
HOLLYWOOD-PAR: Sofia Vergara og Joe Manganiello er et av våre favoritt-kjendisektepar! Her fra Vanity Fair-festen i forbindelse med Oscar-utdelingen i Los Angeles i februar. Foto: NTB scanpix Vis mer

- Det handler i bunn og grunn om å tilpasse kostholdet

I et intervju med Hola! USA avslører Lagree hvordan han hjelper Sofia Vergara og de andre kjendisdamene til å vedlikeholde de smekre formene.

- Det finnes mange måter å gjøre det på, men det handler i bunn og grunn om å tilpasse kostholdet. Du må eventuelt spise litt mindre, eller endre matrutinene med tanke på den treningen du gjør, sier han og legger til:

- En streng diett vil i seg selv sørge for at du blir smalere rundt midjen og at du etter hvert mister kurvene dine - muskler er det som hjelper deg å beholde dem.

LES OGSÅ: Derfor bør du aldri kutte ut styrketreningen!

Styrketrening er et nøkkelord med tanke på treningsrutiner man bør satse på om man drømmer om former eller ønsker å stramme opp. Lagree har utviklet en egen treningsmaskin, Supra™ The Lagree Fitness Method®, som blant annet Sofia Vergara er tilhenger av. Maskinen har hun brukt i over 10 år - og PT'en hevder at det faktisk bare er 25 minutter på maskinen som skal til for å oppnå resultater.

- Hun begynte å komme hit tre ganger i uken, og har nå et par maskiner hjemme, sier Lagree.

LES OGSÅ: Treningen som tar knekken på fettet

Sofia Vergara på Sebastian Lagrees maskin:

Finallyyyy my new MegaformerM3 from @studiolagree !!!! I luv it

Et innlegg delt av Sofia Vergara (@sofiavergara)

- Squats er perfekt for å forme rumpa

Men, for oss som ikke har tilgang til den fancy maskinen til Lagree er det heldigvis flere øvelser vi kan gjøre for å stramme opp mage, armer, ben og rumpe.

- Når det kommer til mageøvelser anbefaler jeg planken. Dersom du ikke har tilgang til utstyr kan du bare gjøre planken på gulvet hjemme. Da styrker og toner du skuldre, triceps, bryst og mage akkurat slik du ønsker det. Dersom du har mulighet til å investere i et treningsredskap du kan ha hjemme anbefaler jeg å gå til innkjøp av ab wheel. For ben anbefaler jeg utfall. Det kan du gjøre når som helst og hvor som helst. Squats er perfekt for å forme rumpa samtidig som man minsker fettprosent, forklarer Lagree til Hola! USA.

Personlig trener Sebastien Lagree på sin egenutviklede treningsmaskin:

Showing how it's done @lagreefitnessstudio #lagreefitness #teaching #inspiration

Et innlegg delt av Lagree Fitness (@lagreefitness)

Tidligere har vi snakket med treningsekspert Helle Bornstein i Smart Trening, og hun påpeker at kvinner bør fortsette med styrketrening når de kommer opp i årene, og at også kondisjon og bevegelighetstrening er viktig å føre opp på timeplanen.

- Kvinner bør prioritere styrketrening mye mer enn de fleste gjør, og de bør gradvis prioriterere det mer etter hvert som de blir eldre - slik at de beholder muskelmassen og en sterk benbygning. Jeg vil anbefale en kombinasjon av funksjonell styrketrening og bevegelighetstrening for kvinner over 40. Bekkenbunnstrening bør alle kvinner gjøre, men er virkelig et «must» etter at du har passert 40. 

LES OGSÅ: Derfor bør du trene kjernemuskulatur

Vi har alle opplevd at motivasjonen noen ganger kan stagnere, men da mener Sebastien Lagree at vi bare må fortsette - og at motivasjonen gradvis kommer tilbake når vi ser at vi mestrer øvelsene vi gjør.

- Jeg tror folk motiveres av forskjellige ting. Jeg sier alltid til kundene mine at de må fokusere på hva de klarer. Halve kampen handler om å utfordre kroppen, for dersom du ikke gjør dét så kommer ikke treningen til å ha noen effekt. Når du klarer å overkomme hindre steg for steg kommer motivasjonen automatisk.


 

Her kan du få en liten smakebit av hvordan Supra-maskinen fungerer:

Thank you Brittany and Rachele for sharing your experience with #lagreefitness https://youtu.be/I5vJfdCptG4

Et innlegg delt av Lagree Fitness (@lagreefitness)

LES OGSÅ: KK.no ble med artist Alexandra Joner på trening. Se video hvor hun viser deg sine fire favorittøvelser!

Sjekk KKs kjærlighetshoroskop

Saker spesielt utvalgt for deg: