BRAKSUKSESS: Som det meste annet Kim Kardashian tar i, ble også hennes nye undertøyskolleksjon til gull. FOTO: Instagram
BRAKSUKSESS: Som det meste annet Kim Kardashian tar i, ble også hennes nye undertøyskolleksjon til gull. FOTO: InstagramVis mer

Kim Kardashian

Tjente 18 millioner kroner på minutter

Kim Kardashians nye produkt ble en braksuksess.

Det er ingen hemmelighet at Kardashian-søstrene tjener mye penger.

Familien, som er en av verdens mest berømte (om ikke den aller mest berømte?), sitter på enorme formuer – noe som gjerne kommer til uttrykk i form av svindyre biler, luksusferier på tropiske øyer og eksklusive designplagg.

I tillegg til å ha sine egne kles- og sminkeimperier, tjener Kim, Khloé og Kourtney Kardashian store deler av pengene sine på sosiale medier.

De sponsede postene de legger ut på Instagram utgjør faktisk 25 prosent av søstrenes inntekt. Det har Michael Heller – CEO av det digitale markedsføringsfirmaet Talent Resources som tegner opp mange av avtalene til søstrene – tidligere avslørt ovenfor Us Weekly.

Khloé og Kourtney tjener rundt to millioner norske kroner per innlegg, mens diverse merker betaler opp mot fire millioner kroner for en kampanje på Instagram-kontoen til Kim.

Sårt behov for mer penger er det altså ikke, men nå har Kim Kardashian økt summen på månedens lønnsslipp ytterligere.

I går lanserte hun nemlig sin kolleksjon med formende undertøy – såkalt «shapewear» – ved navn Skims.

LES OGSÅ: 12 år siden premieren: Slik så Kardashian-familien ut i første sesong

Ifølge TMZ håvet realitystjernen inn to millioner dollar i løpet av de første få minuttene av salget. Det tilsvarer 18 millioner norske kroner.

Til sammenligning skriver nettstedet at velkjente Spanx tjente 35 millioner i løpet av det første året av sitt salg.

Dermed kan man trygt si at det ble en lykkelig slutt på en prosess som har vært preget av firebarnsmoren kontroversielle valg. Kort tid etter at Kim avslørte at undertøyskolleksjonen var på vei i juni, begynte kritikken (fortjent!) å hagle.

Den gang het nemlig merket Kimono – et navn som deles med den tradisjonelle japanske nasjonaldrakten. Dét førte til at 38-åringen ble beskyldt for kulturell appropriasjon.

Til og med ordføreren i Kyoto, Japan delte sine bekymringer og ba den berømte TV-stjernen om å revurdere navnet.

Kort tid senere ble det sendt ut en pressemelding som bekreftet navneendringen og avslørte at kolleksjonen hadde blitt omdøpt til Skims.

LES OGSÅ: Skrekk og gru – er denne trenden virkelig tilbake?

Sjekk KKs kjærlighetshoroskop

Saker spesielt utvalgt for deg: