Til sammen har de 1,7 milliarder følgere på sosiale medier og det går ikke en dag uten at de skaper overskrifter. En hel generasjon har vokst opp med søstrene Kim, Khloé, Kourtney, Kendall, Kylie og mamma Kris, som den mest forhatte, elskede, glorifiserte og overfladiske familien i USA.

Hyller datteren etter gladnyhet: - Elsker dere så mye
Mye har skjedd med kjendisfamilien etter over 15 år på TV-skjermen. I tillegg til å være kjent for «å være på tv», har flere av familiemedlemmene skapt sitt helt eget imperium som de hover inn penger på.
– Få har bygd seg et univers som Kardashian har gjort, har markedsføringsekspert og høyskolelektor ved institutt for markedsføring på Høyskolen Kristiania, Dag Inge Fjeld, tidligere fortalt til KK.
TV-serien, som egentlig tok slutt i 2020, er tilbake med tredje sesong i ny drakt. På samme måte som tidligere følger vi The Kardashians og henger på diskusjoner, moteshow, middager og drama innad i familien. I torsdagens episode, som for tiden sendes på Disney+, snakker søstrene Kylie og Khloe Kardashian om presset samfunnet legger på dem for å være perfekte.

Så mye er merket hennes verdt
- Jeg var alltid den mest selvsikre ungen i rommet
25-åringen forklarer at selv om det er «normalt å være usikker noen ganger», er det mange som gjør usanne antagelser om hennes selvtillit.
- Jeg var alltid den mest selvsikre ungen i rommet. Jeg har alltid elsket meg selv - og gjør det fortsatt. En av de største misforståelsene om meg er at jeg usikker som barn og derfor opererte jeg hele ansiktet. Dette er ikke sant - jeg har bare tatt fillers, sier Kylie i episoden og legger til:
- Jeg vil ikke at det skal være en del av historien min. Jeg vil at folk skal elske seg selv.

Nå er det denne sminketrenden som gjelder

- Det kan være veldig vondt og mørkt
Kylie har nærmere 400 millioner følgere på Instagram. Sammen med søstrene har de stor påvirkning - noe hun selv er klar over. I den nye episoden av The Kardashians snakker hun og søstrene om nettopp dette:
Annonsørinnhold
Aller Media
Raser ut av butikkhyllene, og det med god grunn
i samarbeid med Aller Media- Sosiale medier har vært veldig interessant for meg. Vi har stor innflytelse, og hva gjør vi med den makten? Så mange unge jenter på Internett nå redigerer alt. Jeg gikk selv gjennom det stadiet, og har det bedre nå, men andre mennesker kan likevel gjøre deg usikker, sier hun og legger til:
- Jeg tror jeg har hørt alt når det kommer til negative rykter om meg selv. Jo mer det skjer, jo mer tror jeg du blir sterkere og mer likegyldig overfor det. Men ja, det kan være veldig vondt og mørkt, men du må innse at uansett hvilket drama jeg går gjennom på sosiale medier, har jeg et veldig vakkert privatliv. Jeg har de fineste barna, utrolige venner og familie som vet hvem jeg er.
Hover inn penger
Det var i 2015 Kylie Jenner lanserte sine Lip Kits. Resten er, som det heter, historie, og makeup ble etterhvert utvidet med hudpleie. Det gjorde da 21 år gamle Jenner til verdens yngste selvskapte dollar-milliardær. I det minste for en stakket stund. Ett år senere trakk Forbes tittelen etter å ha avslørt Jenners «nett av løgner».
Uansett så har Jenner tjent store penger på både Kylie Cosmetics og etterhvert også Kylie Skin. Det har fått andre kjendiser til å se mot skjønnhetsverdenen med dollartegn i øynene.
I 2020 var Jenner den best betalte kjendisen, ifølge Forbes. Da håvet skjønnhetsmogulen inn svimlende 590 millioner dollar.
