Derfor fikk de ikke betalt for dette

Jennifer Lopez og Shakira fikk ikke én krone for å opptre under Super Bowl.

SPEKTAKULÆRT: Shakira og Jennifer Lopez satte fyr på scenen under nattens Super Bowl. FOTO: Scanpix
SPEKTAKULÆRT: Shakira og Jennifer Lopez satte fyr på scenen under nattens Super Bowl. FOTO: Scanpix Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

I natt gikk Super Bowl av stabelen i Florida. Hvert år benker millioner av sportsentusiaster seg foran TV-en for å få med seg den tradisjonsrike kampen, men den er også verdt å få med seg for dem (les: meg) som ikke er interessert i amerikansk fotball.

Det er for eksempel flust av underholdene reklamer – som oftest med medvirkning fra de største Hollywood-stjernene – og det er alltid like spennende å høre årets tolkning av USAs nasjonalsang.

Høydepunktet må dog sies å være pauseshowet, som er kjent for å være spektakulært.

Tidligere har vi sett opptredener fra Beyoncé, Bruno Mars, Janet Jackson (var brystvorten på avveie et uhell eller et kløktig PR-stunt?), Justin Timberlake, Prince, Lady Gaga og The Rolling Stones. For å nevne noen få, altså.

Denne gangen var det Jennifer Lopez (50) og Shakira (43) som sto på scenen.

LES OGSÅ: Jennifer Lopez' personlige trener om hvordan hun holder seg i form

- En fantastisk eksponering

I forkant av showet delte J-Lo et bilde av seg selv som gir artistkollegaen en god klem.

«Gleder meg sånn til å dele scenen med deg, Shakira! La oss vise verden hva to latinske kvinner kan gjøre», lød bildeteksten.

Showet som fulgte var mildt sagt forrykende; duoen leverte flere av sine største hits – deriblant «Jenny from the block», «I’m real», «Wherever, whenever» og «Hips don’t lie» – foran et euforisk publikum.

Det er en kjent sak at de store artistene krever elleville summer for å opptre, og vi var sikre på at Lopez og Shakira håvet inn millioner av dollar for å fylle Super Bowl-pausen.

Den gang ei! Superstjernene ble ikke betalt ett eneste øre for å stå på scenen, men de går likevel ikke tomhendt hjem.

Langt derifra; alle som opptrer på Super Bowl kan nemlig forvente seg en drastisk og umiddelbar økning i musikk- og turnésalg.

– De er villige til å opptre gratis fordi det er så fantastisk eksponering. Til og med de største navnene er nødt til promotere seg kontinuerlig. Pauseshowet på Super Bowl er den desidert største promoteringsplattformen i verden.

Det forteller sportsekspert og øverste leder i konsulentfirmaet Sportscorp, Marc Ganis, til Forbes.

Innen én time etter at han opptrådte på Super Bowl i 2018, økte søk etter Justin Timberlakes musikk ifølge People med 213 prosent på Spotify. I kjølvannet av sitt show året før, opplevde Lady Gaga en salgsøkning på musikken sin på over 1000 prosent.

Dermed var gårsdagen neppe en bortkastet dag på jobb for J-Lo og Shakira!

Ta en titt på showet i sin helhet her:

Følg på Instagram Abonner på KK magasinet

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer