Den amerikanske TV-personligheten Bethenny Frankel fra realityserien The Real Houswifes of New York, er kjent som både talkshow-vert, forfatter og gründer.
I 2011 solgte hun selskapet sitt Skinnygirl, som tilbyr lavkaloridrinker, og Frankel selger fortsatt spinoffprodukter fra selskapet.
Men det kan se ut som Frankel, til tross for at hun har skapt et merkevarenavn og en karriere med klare referanser til det å være tynn, har fått nok av hvordan folk framstiller seg på sosiale medier.
I et innlegg på Instagram legger Frankel ut tre bilder av seg selv, der det første fremstår som manipulert og det andre som ekte. Det tredje er en sammenligning av de to bildene.
«Det er IKKE slik jeg ser ut», skriver TV-personligheten under bildet og fortsetter:
« … og det vet du fordi jeg ikke er forfengelig, og viser deg den virkelige meg. Men om jeg la ut en slik versjon hver dag, ville du kanskje tro at det var sant. Dette viser hvor forvrengt alt har blitt.»
Kvinner føler seg dårlige
KK har tidligere skrevet om Sandra Lyng, som har lagt ut lignende poster, og som også kritiserer bruken av filter, og hvordan det får oss til å føle oss.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
KK er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger