Ingenting er som et gjensyn med noe som vekker nostalgiske følelser, alt fra artister og låter, til ikoniske filmer.
Er det én film som har skapt mye glede for mange, er det tenåringskomedien Clueless fra 1996.
Cher Horowits, spilt av Alicia Silverstone, er den rike og populære 16-åringen som vet alt om dating, mote og skjønnhet. Med Chers ikoniske antrekk, gjorde hun gule ruter og matchende sett trendy.
Filmen nærmer seg 30-årsjubileum, og den har skapt mange moteøyeblikk, også de senere årene. Filmen har etablert seg som en klassiker i popkulturen.
Nå har teknologiselskapet Rakutens tatt Cher Horowits og det gulrutete settet med inn i 2023. I forbindelse med årets Super Bowl har de laget en reklamesnutt der Silverstone, ikledd Chers antrekk fra 1996, teaser med ordene: «Don't bug, your girl is back».

Verdens dyreste reklameplattform
Super Bowl (sluttspillet i amerikanske NFL) er en stor begivenhet i USA. Med det ekstravagante halfway-showet har flere store, historiske øyeblikk blitt skapt. Du husker kanskje da Prince i 2007 spilte gitarsolo i fallende regn – en opptreden som har blitt kåret til det beste halftime-showet gjennom tidene.
I år avholdes Super Bowl på State Farm Stadium i Arizona, og det er ingen ringere enn popdronningen Rihanna som headliner showet når det går av stabelen natt til mandag norsk tid.
Super Bowl er kjent for rått sceneshow, men også for å være en av det største tv-begivenhetene i et globalt perspektiv. Det gjør begivenheten også til en av verdens dyreste og mest attraktive plattformer for reklameplassering.

Hett møte fikk Adele til å rødme
Hinter om mer
I det 16-sekunders videoklippet hintes det til at vi får se mer av Cher i forbindelse med Super Bowl. Avslutningsvis i klippet får seerne servert ordene «Get a clue», som refererer til kultklassikeren fra 1996, og som gjorde Cher til datidens mest moteriktige tenåring.
Tidligere har flere av verdens største aktører som Pepsi, Uber og Budweiser reklamert under Super Bowl.
En reklamefilm skal anslagsvis koste flere hundre millioner amerikanske dollar for å vises i reklamepausene, og det er gjerne knyttet store forventninger til hvilke aktører som reklamerer og hva de finner på å visuelt servere seerne.
Klippet av Cher skal være en teaser til en den endelige reklamefilmen som rulles over skjermen i spillepausen på kampdagen – ivrige nostalgikere får dermed smøre seg med tålmodighet frem til det.

Nå er det dette som gjelder
